27 Mart 2012 Salı

''ELENİ'DEN MEKTUPLAR'' OYUNUNA DAİR...

                           ''ELENİ'DEN MEKTUPLAR'' OYUNUNA DAİR...




                            Oyunu mart ayının başlarında seyretmiştim.Bu güzel oyunun yorumunu neden hemen yazmamışım?Gerçi tiyatro severler,internet vasıtasıyle bu oyun hakkında yazılan güzel yorumları okumuşlardır.Hele maya sahnesi seyircileri ya izlemiştir ya da yakın zamanda izlemek için biletini almıştır.Maya sahnesinin sıcaklığı sizin bütün bedeninizi saracaktır.Güzel oyunlar ve oyunculuklar ile sizi müdevami yapacaktır.İstiklalde de oluşu güzel bir avantajdır.Arkadaşlarla buluşma yeri,eğlence yeri,v.s...Aynı zamanda tiyatro izlemek için de zaman ayırılabilecek bir yer.


                            Oyun salonuna girdiğimizde güzel bir sahne ve sahnede yatan iki kişi ile karşılaşıyoruz.İki kişi neden sahnede yatıyor diye de merak etmiyor değiliz.Oyunu biraz seyrettikten sonra ölen annelerinin gömülmek istediği ege adasına gelen ve gezintiye çıkan iki kardeşin kayıkları batmış ve sahnede yattıkları adaya düştüklerini anlıyoruz.Burada kendi iç dünyalarına yolculuk yapmaları dışında,abi-kardeş ilişkilerini sorguluyorlar.Aynı zamanda yeni ölen anneleri hakkında hiç bilmedikleri gerçekleri anlamaları konu alınıyor.Yalnız olduklarını sandıkları adada yanlarına gelen deli Diyojen'nin onlara anlattıkları iyice şok olmalarını sağlıyor.Dolayısiyle Eleni'den kalan mektuplar,anneleri Edibe Hanımın birden bire rum kızı Eleni olmasını açıklayabilir.


                            Oyun hakkında çok fazla şey yazmak niyetinde değilim.Gidip izleyin diyorum.Oyunu izlerken her nedendir bilmem sahnede olmak istedim.Hayatımın hiç bir döneminde amatör de olsa tiyatro oyununda rol almadım,seyircisi olma dışında.Yanlış anlaşılmasın oyuncular gerektiği gibi oynamadı da ben oynamak istedim gibi değil.Beni oyunun içine oyuncular soktu.Tiyatrodan mutlu ayrıldım.Bilmem bir gün bir dakikalık da olsa o sahnede olabilir miyim?Ne çok isterim.

                            Bu arada geri planda 6-7 eylül olayları işleniyor.Müzikler de çok hoş...Eeee daha ne duruyorsunuz,iyi seyirler hepinize...


TİYATRO BOĞAZİÇİ

MAYA SAHNESİ

YAZAN                           :Sevilay SARAL
SAHNEYE KOYAN       :Metin GÖKSEL
SAHNE TASARIMI        :Ali Özgün BÜYÜKIŞIK
KOSTÜM TASARIMI     :Duygu DALYANOĞLU,Nilgün ILGICIOĞLU
IŞIK TASARIMI              :Levent SOY,Uluç ESEN
KOREOGRAFİ                 :Banu AÇIKDENİZ
AFİŞ TASARIM               :Zeycan ALKIŞ
MÜZİK DÜZENLEME VE EFEKT TASARIMI :Diler ÖZER,Ferhat GÜNEŞ
EFEKTÖR                         :İlker Yasin KESKİN
IŞIK UYGULAMA           :Özgür EREN
SAHNE TASARIMI UYGULAMA                      :Ayşegül BAYDUZ,Ali Özgün BÜYÜKIŞIK
FOTOĞRAF                       :Ceyda BİNYILDIZ
OYUNCULAR                   :İlker Yasin KESKİN,Duygu DALYANOĞLU,Pelin BATU/Zeynep OKAN,Cüneyt YALAZ
OYUNDA YER ALAN MÜZİKLER:Aman doktor,Ada sahillerinde bekliyorum,Alors on danse(stromae)
GÖNÜLLÜ REJİ ASİSTANI                                  :Ayşegül BAYDUZ



Hiç yorum yok: