2 Nisan 2012 Pazartesi

ARTBOSPHORUS ÇAĞDAŞ SANAT FUARI İSTANBUL/COMTEMPORARY ART FAİR

                        ARTBOSPHORUS
                        ÇAĞDAŞ SANAT FUARI İSTANBUL
                        CONTEMPORARY ART FAİR

                         Çizgiler-Formlar-Hayaller
                         Lines-Forms-Dreams
                         2012


                         15-18 Mart tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezinde gerçekleşen fuara her zaman olduğu gibi galerilerde  sergilenen resimler içerisinde kendimi kaybetmek üzere koşarak gittim.Her seferinde fuara katılan galerilerin dolayısiyle sanatçıların artması benim gibi sanat severleri memnun etmekte.


                         Yeni eserlerle tanışmak çok güzel.En azından daha önce görmediğim,bilmediğim bir eser benim için yenidir.Onu tanımaya çalışırım,yaratıcısı ile birlikte.Bildiğim,gezdiğim,müdavimi olduğum galeriler dışında yenilerini tanıdım.Yeni tanıdığım galeriler,beraberinde (belki de) yeni bir sanatçı tanımama olanak sağlıyor.


                          Fikret Mualla'nın çalışmalarıyla tekrar tanışmak,imrenerek bir iç geçirmek,ondan  ve eserlerinden bahseden 2 kitabı alarak avunmak,çok güzel bir duygudur diyebilirim.O güzellikler içerisinde dolaşırken incelemek dururken ahh-vahhlarla zaman geçirilmez.Bahri Genç'in portrelerinin önünden her geçtiğimde bir süre izlemekten kendimi mahrum etmedim.Ahmet yeşil'in halatlardan oluşan resimlerinin önünde güzel vakit geçirdim.Resimlerini tekrar yakından görme fırsatı bulmuş oldum.Sait Günel'in suluboya çalışmalarını beğeni ile seyrettim.Gördüğüm kadarıyla fuar da başka suluboya çalışma yoktu.Bir tane kalan katoloğu da ücret almadan hediye ettiler.Ne kadar memnun oldum.Jale Çelik,resimleri de dikkatimi çekti,inceledim.Zeynep Dilek Çetiner'in çalışmalarını beğendim.Resimleri incelerken zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.Fuara katılan herkese teşekkür ediyorum,güzel eserlerle tanışmamı sağladılar.Bir kaç ressamdan bahsettim ama daha çoktu.

                          Heykellerin sergilendiği kısımlarda (ne yalan söyleyeyim) fazla zaman harcamadım.Burada harcayacağım zamanı resimleri incelemek de harcadım.Canlı performanslar da yapılıyordu.Dinlenmek için ayırdığım zaman aralığında çocuklarla beraber yapılan resim çalışmasını bir süre izledim,çok hoştu.

                          Bir kere daha anladım ki;sanatın içinde,sanatla içiçe olmalıyım.Resimle olan uğraşım yanında sanatın içinde olmamı sağlayacak bir uğraşım daha olmalı.Bu ikinci uğraş,bütün günümü,haftamı işgal edecek bir şey değil yarı zamanlı,haftanın bir kısmını meşgul edecek bir şey.Resim yapmamı engellememeli...

                          Sanat,hayatınıza bakışınızı değiştiriyor.Çevrenizi başka türlü algılıyorsunuz.İnsanlara daha farklı bakıyorsunuz.

                          Sanat,güzelliktir.O güzellik,etrafına kötülük saçabilir mi?Sanatı etrafımızdan içimize alalım sonra da tekrar dışımıza yayalım.

                           Sanatla kalın...

                                                

         sonsuzluk 

             

Hiç yorum yok: