25 Eylül 2016 Pazar

BODRUM ZEKİ MÜREN'İ UNUTMADI

HER YIL OLDUĞU GİBİ BU YILDA ANMA KONSERİ YAPILDI


24 Eylül günü Bodrum Kalesinde sanatçı Bekir Ünlüataer ve Ayşe Taş'ın katılımıyla Zeki Müren anma konseri vardı.Konserin sunucusu Osman Tan Erkır'dı.



Neydi o kalabalık öyle.Boş yeri bırakın boş alan kalmadı.Şimdiye kadar Bodrum Kalesine ücretli-ücretsiz bir çok konsere geldim ama böyle bir kalabalığa ilk defa şahit oldum.



2. bölümde konser alanının üstünü kara dumanlar kaplayınca yangın olduğu düşünülüp dolu merdivenler boşalmaya başladı ama anında ayakta olanlar tarafından dolduruldu.
Saat 20:00 de başlayacak konsere evden saat 19:00 da çıkıp her yerin dolu olduğunu görüp merdivene oturanlardanım.
Belirli yaşa sahip insanların birbirine söylediği lafları duymalıydınız.Utandım.
Hatta konserden çıkmayı bile düşündüm.
Seslendirilen şarkıyı duyamıyordum.
Hele şu yer tutanlar yok mu?Konser başlamış hala buranın yeri var diyor ya.Pess.



Neyse etrafımda ki olumsuzluklara kulağımı tıkayıp konsere odaklandım.
Ayşe Taş,Bekir Ünlüataer sesinize sağlık.
Yine bekleriz.



EYLÜL AYINDA BUNLAR DA GERÇEKLEŞTİ



7.Karsanat Barok Müzik Festivali 9-10 Eylül Bodrum Antik Tiyatro'da gerçekleştirildi.
Ben 9 Eylülde ki açılışa katıldım.Sahnede dolaşıp flaşlı fotoğraf çeken kişiye sinir oldum.Sanırım bu fotoğrafçıyla anlaşmışlar,çekim konser sonrasında da devam etti.Ya seyirciyi bırakın sanatçıları da mı düşünmediniz.




10 Eylülde Bodrum Kalesinde gerçekleştirilen "Bodrum Oda Orkestrası ve İdil Biret" konserini tercih ettim.
Bodrum bu yönleriyle de tanıtılmalı.
Deniz ve güneşten ibaret olmadığı gösterilmeli.
Yaz-kış kültür ve sanatın beşiği olmalı (yapılmalı) diyorum.



"Hadi Öldürsene Canikom" bir solukta biten bir oyun.Oyun sonunda konuşma yapan Dilek Türker baştan sona haklıydı.Işık düzeninden şikayetle başladı.Oyun sergileyen sanatçılar eksiklerle oynamayı nasıl hak etmiyorsa tiyatro izleyicisi de hak etmiyor dedi.
Ne yazık ki sanatçıların tukaka edildiği bir dönemden geçiyoruz.İleride ibretle anılacak bir dönem.



"Fosforlu Cevriye" konser edasıyla izlediğim bir oyun oldu.Diğer seyircilerin her şarkıdan sonra alkışlamaları ve sesli tezahürat etmeleri ben de bu etkiyi yarattı.
Her iki oyunun da yolu açık olsun,alkışı bol olsun.



Sanatçı İdil Biret'in yaşamından kesitleri kendi anlatımıyla okuyorsunuz.Müzikle dolu dolu geçen yıllar.



Beysun İlalan'ın ilk kitabı.Hayatının bir kısmını ele aldığı günlüklerinden oluşan bir kitap.Yaşadıklarını,yaşananlar karşısında hissettiklerini bazen hikayelerin içerisine girerek anlatmış bazen kendi anlatımıyla sunmuş.

NOT1 :
Fotoğraflar ve video kayıtlar bana aittir.

NOT2 :
1) "İDİL BİRET/Dünya Sahnelerinde Bir Türk Piyanisti" Dominique Xardel Can Yayınları
2) "Çadır Bezinden Bir Gökyüzü" Beysun İlalan Pera Kitap


Hiç yorum yok: