13 Aralık 2012 Perşembe

OLMADI ETS TUR

DUBROVNİK TATİLİNE GİDİŞ AMA NE GİDİŞ


Kurban Bayramını yiğenimle birlikte Dubrovnik'de geçirdik ya ondan öncesi tabii ki bir tatil proğramı yapıldı.Aratürk Havalimanı bana yakın olduğundan,buradan uçuşlu Tur'u seçtim.Yiğenimin de Adana uçuşunu buraya göre ayarladık.Herşey tamam.Böylece ETS TUR'dan mayıs ayında bu tur da dahil olmak üzere tüm tatillerimi ayarlamış oldum.

Ayarlanan tatiller tıkır tıkır gitti,kasım ayında gidemediğim Bodrum tatili dışında.Bayram tatiline 3-4 gün kala ETS Tur'un gazetelere verdiği ilanlarında Atatürk Havalimanı(AH) uçuşlu tur yok ama Sabiha Gökçen Havalimanı(SGH) uçuşların tamamı (dolmuş olanlar da dahil) yer alıyor.Bu durumdan rahatsız oldum.Hemen İnternet'e girip www.ETS.com sitesinden kontrol ettim.Yok.Vallahi de yok billahi de.ETS Tur'un çağrı merkezini arayıp durumu izah ettim.Değişiklik olduğunu,kalkışların sadece SGH dan olduğunu söyledi.Tur'u satın aldığım yerin beni şimdiye kadar uyarması gerekirmiş.Uyaran olmadı.Yahu dibimde AH varken neden SGH lı uçuşu tercih edeyim.Uyarılsaydım başka bir yer tercih ederdim.Buraya şartlanmışız,hazırlanmışız,sinir olsakda gideceğiz artık.3-4 gün de nasıl bir değişiklik yapabiliriz ki?Konuştuğum Hanımefendi müşteri ilişkilerine yönlendirdi.Telefonuma çıkan Murat Bey,sorunumu dinledi.Acenteyle görüşüp arayacağını söyledi.Tekrar aradığında haklı olduğumu,prosüdür ne ise uygulanacağını söyledi.Daha sonra tekrar arayarak acentaya gerekli uyarının yapıldığı,yaptırım uygulanacağını söyledi.Hep ETS Tur ile tatillerime gittiğimi,her zaman memnun kaldığımı,bunu da her fırsatta etrafıma söylediğimi ama bundan sonra bu yaşadığımı da anlatacağımı söyledim.Olumsuzluk bir kere dahi olmamalıydı.Memnuniyetlik sürekli olmalı,kesintiye uğramamalı.

Dolayısiyle tatil gidişi ve dönüşü rezillik olsa da tatilimiz güzel geçti.Zaten şikayetim uçağa bineceğimiz yerin değişmesinden kaynaklanıyordu.Kafanızda canlandırın;Taksime geliyorum.Buradan SGH giden Havataş servislerine biniyorum.Tabii çok erken saatlerde biniyorum.Bayramdan bir gün önce yolun nasıl olduğunu 2 saatlik Sakarya yolunu Ramazan Bayramında 7,5 saatte alma tercübemiz olduğundan biliyorum.Dönüşte de aynı şeyler.Tatil ne kadar güzel geçsede bu olay gölgelemiş oldu.Yiğenim için SGH uçuşlu Adana bileti gidiş-dönüş alındı.Daha önce alınan açığa alındı.Extra masraf.Her şeyden önce düzenimiz bozuldu.tatil öncesi ve sonrası planımız farklıydı.

Kimine göre gereksiz bir ayrıntı gibi gelebilir.Şikayet edilecek bir husus olarak da görülmeyebilir.Gece evimde yatıp sabah rahatça gitmek dururken gece yarısından yollara düşmek niye?.Tatil seçimimi öylesine yapmıyorum ki.Tatilimi geçireceğim yere giderken bana alternatifler sunuluyorsa,şartlarıma uygun,seçtiğim olanla gitmek isterim.Proğramımı mayıs ayında yapmamın ne anlamı kalmış oluyor.Sadece ücretinde karlı olmak yeterli mi? ETS Tur'a bunun dışında küçük bir şikayetim daha olacak;kendilerine özel böyle turlarda uçak (genelde Atlasjet oluyor) sadece tura katılanlar için ayrılmış oluyor.İnternetten veya telefondan online Check-İn işlemi yapılamıyor.Ancak Havaalanında gişelerin açılmasını beklemek gerekiyor.Uçak kalkışından 2-3 saat öncesi oluyor.Tabii bizim gibi herkes beklediği için oldukça kalabalık bir sıra oluyor.Bundan sonra tüm yurtdışına çıkanların geldiği pasaportu onaylatacağımız yerin ne kadar kalabalık olabileceğini düşünebiliyor musunuz?O yaşanan stres...Sıradayken öne geçmek için insanların yaptığı şaklabanlıklar...Sinir katsayımın ne kadar yükseldiğini tahmin edebilirsiniz.Halbuki diğer durumda online check-in'imi telefonda yapmış ve barkodlu mesajımı almış oluyorum.Bu durumda direk pasaport kısmına geçip ''free shop''ların olduğu yere geçiyorum.Ya dükkanları dolaşıyorum ya da bankaların longue de oturup ikramlarından faydalanıyorum.Bu ayrıntı düşünülsün derim.

NOT:Yukarıdaki yazımı yayınladığımın ertesi günü ETS Tur müşteri ilişkilerinden Murat Bey aradı:''Bloğunuzda yazdıklarınızı gerekli depertmanlara tekrar ilettik,müşterimizin mutluluğu bizim için önemlidir.ETS Tur'un daha iyiye gitmesi için sizlerin düşünceleri her zaman dikkate alınmaktadır.''şeklinde benzer güzel sözler söyledi.
Aranmak hoşuma gitti.ETS Tur'u seçtiğime bir o kadar da memnun oldum.Nerde yer alırsa alsın şikayetler dikkate alınıyor ve sizi buluyorlar,aranmam bunu gösteriyor.
Teşekkür ederim ETS Tur.

Hiç yorum yok: