26 Aralık 2012 Çarşamba

''SİTE'' OYUNUNA DAİR...

''SİTE'' OYUNUNA DAİR...







Oyun hakkında yazılanları Maya Cüneyt Türel sahnesinin internet sitesi olan http://www.mayasahnesi.com/ adresinden olduğu gibi aşağıya alıntılıyorum.Oyunu izlemeye gidin ve yorumunuzu kendiniz yapın.



“Çimler biçiliyor. Çalılar budanıyor. 7/24 kapalı devre. Her şey olması gerektiği gibi. Yüzüyorum ve güneşleniyorum bütün gün. Koskocaman, masal gibi bir havuz... "Merhaba" diyor. "Nasılsın?" Uzakta, duvarın ardında bir sürü köpek havlıyor.''







''Beş insan güvenlikli bir sitenin düzenlenmiş hayatı içinde, standartlaştırılmış yaşamlarını sürmektedir...Ama tuhaf bir gecedir bu.Sebepsiz yere rüzgar çıkar ve rutini sekteye uğratır.Düzen yara alıp sendeler...Ve gerçeklik ile oluş arasındaki çelişkiler ister istemez güvenlik kameralarına takılır.''







Sadece şunu söylemek istiyorum;Kızın iki de bir pencereden atlaması dikkatimi dağıtmaya yetti.O an söylenen güzel şeyleri kaçırma nedenimdir.Spor yapan kişi de kendi gibi beni de oturduğum yerde yordu(Oyunun başlangıcından bitimine kadar büyük çoğunluğunu site etrafında koşarak geçirdi).İçimden konuşmalar olmazsa güzel bir dans gösterisi olurmuş diye de geçirmedim değil.Bir çok yerde sözlere kulaklarımı tıkayıp görsel olarak izledim.Kızın pencereden atlaması daha anlamlı kalıyor.Bali koklayan çocuk daha fazla şey ifade ediyor.Site etrafında koşan kişi o zaman yormazdı diye düşünüyorum.Hele kıyafet deneyenin hareketleri daha bir anlamlı oluyor sanki.Sahne çok güzel kullanılmış.Dekoru beğendim.Görüntülerin ekrana yansıması güzel fikir.


NOT:Birinci fotoğraf bana aittir.Diğer fotoğrafları ise http://www.grizine.com/2012/12/20/site-nasil-yasamamaliyiz/ internet adresinden alıntıladım.


Yazan-yöneten: Turgay Doğan

Müzik: Men With A Plan

Yönetmen Yardımcısı: Başak Ertem

Sahne Tasarım: Nihan Arısoy

Grafik Tasarım: Suyumbike Güvenç

Işık ve video enstelasyon: Turgay Doğan

Oyuncular: Dicle Alkan, Ayşın Yeşim Çapanoğlu, Deniz Elmas, Emre Karaoğlu, Emre Taştekin

MAYA CÜNEYT TÜREL SAHNESİ


ADRES:

İstiklal Cad. Halep Pasajı (Atlas Pasajı karşısı) Kat: 2 Beyoğlu

TELEFON:

0 530 952 86 96 / 0 212 252 74 52

E-MAİL:

info@mayasahnesi.com

sezin@mayasahnesi.com

Hiç yorum yok: