3 Ekim 2013 Perşembe

İÇİNDEN BÜLENT ERSOY'UN GEÇTİĞİ BİR YAZI

DÜNYA SANATÇISI????

Yeni bir proğrama başlıyormuş,bir bakayım dedim.Türk Sanat Müziğinde tartışılmaz seslerin arasında olduğuna ve yerinin,giden eşsiz seslere sahip sanatçılar gibi doldurulmayacağına inandığım bir sanatçıdır.Ben de bir çok 45'lik,33'lük Plakları ve CD'leri mevcut.Hemen hemen hepsi diyebilirim.Sadece 45'liklerde eksiklerim vardır.


Her nedense  binlerce şarkı bildiğini söyleyen sanatçımız her konserinde aynı şarkıları tekrar edip duruyor.Proğramın açılışında da aynı şeyi yaptı.Arada da bir kaç kendisinden dinlemediğimiz şarkılar.Konuşmalara ne dersiniz,kendi deyimiyle aptal-saptal.Hele Neşet Ertaş gibi bir sanatçıyı anarken verdikleri görüntüler ve konuşmalar o sanatçıyı anmaktan ziyade birine yaranmak için yapılıyor hissi verdi.Yahu o sanatçının kendisi ve türküleri yeter.Türküleriyle an,başkasına ne gerek var.Gerçi o videoyuda doğru dürüst yayına veremediler ya!Hani kimseye eyvallahın yoktu?Allah'tan başka kimseden korkmazdın.Konuşması,bana birine yalakalık yapıyormuş hissi verdi.O andan sonra da sesinden dinlemediğim bir şarkı söylese de boş.Geçtim TRT Müzik kanalına.Kitabımı elime aldım.


Gezi parkı eylemlerinde ''Ben,gitsem olmaz'' demiş gençleri destekliyor anlamında bir kaç söz etmişti.İki farklı düşenceyede aynı mesafede durmak ne demek?Neysen nesindir be.

Yine sevdiğim,yorumunu ve tavrını beğendiğim sanatçı Gülşen Kutlu,TRT Müzik kanalında proğram yapan Işın Karaca'nın konuğuydu.Işın Karaca,övgülere başladı ama nasıl bağlayacağını bir türlü bilemedi ''eeee..eeee''.Aman aman...Yahu bu sanatçıların övgülere ihtiyacı yok ki.Her zaman dediğim gibi proğram yapan sanatçılar sözle değil şarkılarıyla konuşsunlar.Onlara yakışanda budur.

Sanatçı,yaşadığı toplumla ilgilidir.O topluluğu oluşturan-kendini var eden-halkın her zaman yanındadır.Söylemleriyle,yaptıklarıyla yol göstericidir.Üretkendir,çevresinde olan-bitenle ilgilidir.Ama gelin görünkü kendileri dışındakileri şarkıcı diye adlandırırken kendilerini sanatçı olarak adlandıranlar,köşklerinde kendilerini etrafdan soyutlamış bir şekilde yaşarlar.Hani sanatçılar ya(!) arada sırada duygu fışkırması yaşarlar yönü belli olan.Kendini sanatçı olarak tanımlayan bir çok insandan duymuşuzdur ''çok duygasılım'' sanki duygusallık onlara aitte başkası olamazmış gibi.Kendi durumundaki insanlara bile hiç bir yardımda bulunmayan,onların sesini çok rahat duyurabilecek,haklarını alabilmeleri için yardım yapabilecekken onları görmezden gelen bu insanlar o nedenle asla asla dünya sanatçısı değil de Türkiye'de tanınmış sanatçı olarak kalırlar.

Belki de Tarkan'a dünya sanatçısı denmesi güzel şarkı söylemenin yanında üretkenliğinden,sosyal sorumluluk projelerinde birilerinin tepkisini alırım diye düşünmeden bulunması ve o konuda maddi-manevi her türlü yardımı yapmasındandır.Bir haftada konser biletlerinin tükendiği bu insanın konser paralarını bağışladığı kurumlara bir göz atabilirsiniz.

Başta konu ettiğim sanatçıya;proğramınızda hani yağlayıp yıkadıktan sonra bir de ''dünya lideri'' dediniz ya,o zaman ben de size ''dünya sanatçısı'' demek istiyorum.


Laf aramızda ''oldunuz mu?''



''Kulağıma bir fısıldasanız n'olur?''




''Hııı.Oldunuz mu?''

NOT:
İçimden geçenleri yazdım.Kimse hedef alınmamıştır.İsim benzerliği olabilir.


Hiç yorum yok: