24 Nisan 2014 Perşembe

"80'LERDE LUBUNYA OLMAK" OYUNUNA DAİR...


80'LERDE LUBUNYA OLMAK


Oyun,İzmir’deki LGBT derneği olan Siyah Pembe Üçgen Derneği’nin gönüllüleri tarfından hazırlanan "80’lerde Lubunya Olmak" kitabından uyarlanmış.Kitabta  dokuz transeksüel ve travesti bu ülkede lubunya olmanın tarihini anlatıyormuş (Kitabı okumadım).
Bunu oyunda dört oyuncudan dinliyoruz.


Salondan içeri girdiğinizde 80'lerin arabesk şarkıları size eşlik ediyor.Farklı ortamda olduğunuzu hissediyorsunuz.Valla ne desem ki tiyatroda ikinci kez pavyona düştüm.Diğerinde dolarlar havada uçuşmuştu.Hatta hatıra olsun diye 100$ 'ı araklamıştım.Şimdi de o parayı çoğaltıp yeni yaptığım resmimde kullanacağım."Dokunmak" serisinden bir resmimde,sonra görürsünüz.


Her oyuncunun tek başına yaptığı performansta hayatlarının bazı bölümlerini dinliyorsunuz.Onun öncesi bir şarkı söylüyorlar.Şarkıyı güzel söyleyip söylememeleri pek o kadar önemli değil diye düşünüyorum.Pavyona geldik ya,onlar güzel şarkı söyleseler ne yazar söylemeseler ne yazar?Kafalar iyi...Kimi zaman izleyicilere laf attılar,güzeldi.


Hayatları,yaşadıkları üzüyor insanı.Cancan’ı,Sansaryan Han’ı otobüslerde ki almalı vermeli yolcuğu,annesini babasını,aşklarını kimi zaman gülerek kimi zaman içimiz acıyarak izledik.Yaşadıkları onca şey yetmezmiş gibi 80'ler darbesinden sonra tanık oldukları ve gördükleri işkenceler...


Önyargı,yıkılmadığı sürece bu zorlukları yaşamaları devam edecektir.Ne diyeyim;Allah kolaylık versin.

Emeği geçen insanları kutluyorum.
Mekanda ilk oyun izleyişim.Güzel bir mekan,başka oyunlar da izleyeceğimi düşünüyorum.

MEKAN ARTI


80'LERDE LUBUNYA OLMAK

Oyun Süresi: 70 dk

METİN:
Pembe Siyah Üçgen Derneği İzmir

UYARLAMA/YÖNETİM:
Ufuk Tan Altunkaya

Proje Koordinasyon:
Didem Kaplan

Proje Danışmanı:
Ozan Ünlükoç

Proje Asistanı:
Ömer Kaan Aydın

Tema Müzik:
Emre Akad

OYUNCULAR:
Ayşe Gülerman 
Burcu Şeyben 
Elit Çam 
Neşem Akhan

ADRES:
Üftade Sokak Numara 31
Harbiye/İSTANBUL

Telefon: 0 212 224 57 56

NOT:
Fotoğraflar Mekan Artı'nın aşağıda belirtilen internet adresinden alıntılanmıştır.

Aşağıdaki iki fotoğraf bana aittir.


Hiç yorum yok: