9 Nisan 2016 Cumartesi

BOYANIN SUYLA DANSI


BEN BUNU SEVDİM


Suluboya çalışmayı,yapanın egemenliğinde boyanın suyla dansı diye tanımlarım.
Boyanın su üzerinde izlediği yolu seyretmenin nasıl bir duygu olduğunu bilir misiniz?
Kendinizi kaybetmeye ramak kalmıştır ama buna müsade etmezsiniz.Müsade ettiğiniz takdirde o yaptığınız şeyin sizden birşey olmayacağını bilirsiniz.
Yaşamalısınız.



Şu an oturduğum evi,duvarlarına beni yansıtan kendi çalışmalarımdan oluşan tablolar asarak yaşanılır ev yerine yaşadığım ev yapmak çabasındayım.
Beraberimde getirdiğim suluboya malzemelerimi çıkararak çalışmaya başladım.Çalışmaya devam ettikçe güzel şeyler ortaya çıkıyor.Ne olursa olsun çalışmadan hiç birşey olmuyor.



Sanatın hangi dalı olursa olsun içinde olmaktan çekinmemek gerek.
Sanatta sevgi vardır,güzellik vardır,özgürlük vardır,mutluluk vardır.
Tek tiplilik yoktur.En azından birilerini veya kurumları korumak için önüne yatmak ihtiyacı duyacağınız şeyler yaşamazsınız.
"Çocuk istismarı" gibi önemli bir olayı "önüne yatmak" lafını öne çıkararak unutturmaya çalışmaya kimsenin hakkı yoktur."Önüne yatmak" lafı üzerine ortalığı yıkanlarla,ceplerle dolu kıyafeti üzerine çarşaf dolayarak kefen duygu sömürüsü yapanları eşdeğer buluyorum.
Ah keşke bu insanlar (devlet kademelerinde görev alanlar ve politikacılar da dahil olmak üzere) "çocuk istismarı" nda da aynı taşkınlığı gösterselerdi.


Portrelerden oluşan yeni suluboya çalışmalarımdan bazılarını paylaşıyorum.
Çalışmalara son hızla devam ediyorum.
Bunların bazıları çerçeveye girip duvarımı süsleyecek.
(Bu örneklerden ilk baştakini sevdim.)


NOT :
Fotoğraflar bana aittir.
Fotoğraflarda ki suluboya portre çalışmaları da bana aittir.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Tebrik ederim Mahmut bey! Başarılarınız daim olsun,sevgiler....

Mahmutun güncesi dedi ki...

Teşekkür ederim.

ekinushobi dedi ki...

Çok beğendim, ellerinize sağlık. Bodrum'a selamlar.. Seval

Mahmutun güncesi dedi ki...

Bodrum'dan da size selam.