5 Ekim 2016 Çarşamba

KOMŞUMUN KEDİLERİ


SOKAK KEDİSİ


    Yavruların hazırlanan ilk yuvası burası


Düşünceli komşum gitmeden mamalarını bile hazır etmiş.



Komşum gitmeden bir hafta önce hamile sokak kedisi merdivenin hemen yanına yavrulamış.

Onlar için güzel bir yuva hazırlamış.

Sitede kalanlardan yem vermelerini rica etmiş.

Benden de rica etti.

Ben zaten "Minnoş"um dışında diğer sokak kedilerine de mama alıyorum onlardan veririm dedim.

Sokak kedisi derken sitenin içinde dolaşan herkesin şöyle ya da böyle mama verdiği kedilerden biri.

Doğumdan bu yana üç hafta geçti.

3 gün önce anne kediye mama verdikten sonra yavrulara bakayım dedim.Yavrulardan birinin gözü kapanmak üzereydi.Üzüldüm.

Eve gidip göz damlasını aldım ve damlattım (damlanın fiyatı 3,5 lira,bir tane bulundursanız ne olur ki).

Ertesi gün gittiğimde gözü kapanmıştı.

Yavrulara daha dikkatli bakmadığım için kendime çok kızdım ama yine de yavrunun gözüne damla damlattım.

Bugün gittiğimde ise yavrunun gözü açılmıştı.

Mutluluğumu anlatamam.Yine damlattım.

Fotoğrafların içerisinde gözünün biri hafif kısık olan şekercik o işte.


         Yuvayı birileri balkona çıkarmış.


Yavrunun sol gözü açılmış,
mutluluğumu anlatamam.Bir damla daha damlattım.



Sadece mama vermeyle iş bitmiyor.

Sokak kedisi de olsa gereken yapılmalı.

Ama iki etrafta o kadar çok kedi var ki hepsine yetişmenin olanaksız olduğunun da bilincindeyim.


Anneleri bir köşede yavrular balkonu keşfediyor.


         Annenin keyfine diyecek yok.


             Bu da benim "Minnoş" um


Evimin iki etrafında diğer kedilere mama veremiyorum.Balkonumun gülü sokak kedim "Minnoş"um rahatsız oluyor.

Önceliğim "Minnoş"umdur.

O nedenle diğer kedilere sitenin dışında belirli bir noktada (genelde) hava kararmadan mama veriyorum.O saatlerde kediler orada beni bekliyorlar.Zaman zaman su kaplarını atan birileri olsa da hazır beklettiğim bir başka kabı su doldurarak aynı yere koyuyorum.

İnanın hiç birinin zararı yok.

Sizden sadece mama istemiyorlar.

Sevgi de istiyorlar.

Onlar size nasıl zarar vermiyorsa lütfen siz de onlara zarar vermeyin.


NOT :
Fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: