15 Mart 2013 Cuma

TÜRVAK MÜZE

TÜRVAK MÜZE





İstiklâl Caddesinde gitmek istediğim bir yere,bir müzeye doğru yürüyorum.Galatasaray Lisesinin hemen yanında ki sokağa dönüp 9-10 adım yürüdükten sonra sağ tarafta karşımda duruyor.Öncesi de Arkeopera var.Dıştan kitap satılan bir yer gibi gözüksede ikinci katı galeridir.








Müzeyi gezerken farklı duygular içerisindesiniz.Sıkca iç geçirdiğinizin farkına varıyorsunuz.Kimi zaman sizi alıp çokkk eskilere götürüyor kimi zaman üzülüyorsunuz kimi zaman da mutlu oluyorsunuz.








Tiyatro bölümünde dolaşırken iki duygum birbiriyle alabildiğince kavga ettiler.Mutlu oldum;izlediğim tiyatro oyunlarının afişlerini ve sanatçıların fotoğraflarını gördükce.Üzüldüm;sahnede izlemek isteyip de izleme olanağına sahip olamadığım sanatçıların fotoğraflarını gördükce.Bu iki duygunun birbirleri içerisine girmesi beni oldukca sarstı.








Ama her şeye rağmen kapıdan çıkarken dudaklarımda tebessümle ve mutlulukla çıkmak harikaydı.Bu müze için Türker İnanoğlu'na teşekkür ederim.








Siz hala gitmediniz mi?Belki de önünden defalarca geçiyorsunuzdur.Bir uğrayın isterseniz.








ADRES:

TÜRVAK-Türker İnanoğlu Vakfı Sinema-Tiyatro Müzesi ve Sanat Kitaplığı

Yeni Çarşı Cad.No:24
Galatasaray Meydanı
34430 Beyoğlu/İSTANBUL

Telefon: 0(212) 245 80 91-92-93

e-mail : info@turvak.com
web : www.turvak.com

Ziyaret Saat ve Günleri: Pazartesi günü haricince saat: 10.00 – 18.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.

Ziyaret Ücretleri:
Öğretmen, öğrenci ve emeklilere 5,00 TL Tam:10,00 TL
Harp malülü, gaziler ve engelliler : 1 TL


NOT1:
Müzeyi gidip görmeden küçük bir gezinti yapmak isterseniz aşağıda ki linki ziyaret edebilirsiniz;
http://www.youtube.com/watch?v=97VBfvWZa0o&feature=player_detailpage


NOT2:
Müze içerisinde fotoğraf çekmek yasak.
Birinci fotoğraf bana ait ama diğer Fotoğraflar '' http://www.istanbul.net.tr/istanbul-Rehberi/istanbul-muzeleri/turvak-sinematiyatro-muzesi-ve-sanat-kitapligi/169/4# ''
internet sitesinden alıntılanmıştır.Başka konularda da takibe alabileceğiniz bir sitedir.

2 yorum:

Günün Notları dedi ki...

Hala gidemedim ama azimliyim en kısa sürede gideceğim :)

Mahmutun güncesi dedi ki...

Orada bulunanlarla haşır-neşirliğiniz olmazsa bile dolaylı yoldan anılar var.Onları hatırlamak bile insana yetiyor.
:))