16 Nisan 2014 Çarşamba

KEBAPSIZ GEÇMEYEN BİR KAÇ GÜN


ADANA'DA BİR KAÇ GÜN NASIL GEÇTİ HÂLÂ ANLAMIŞ DEĞİLİM


Uçaktan indiğimde şehrin sıcak havası 
"iyi ki geldin"
dercesine yüzümü okşuyor.
Kısa bir yürüyüşten sonra insanlar bavullarını almak üzere bekleşmeye başlarken,ben elimde küçük çantamla beraber çıkışa yürüyorum.
Çıkışta her zaman olduğu gibi birilerini bekleyen insanlar dışında bangır bangır çalan müzik eşliğinde ikramda bulunuluyordu.Tabii bütün bunlar "Portakal çiçeği Festivali" tanıtımı için yapılıyordu.
( festival hakkında güzel bir blog yazısı;


Beni bekleyen yiğenimin arabasına bindim.Özlemişim.
Her Adana'ya gelişte evden önce kebapçıya gitmeye alışkınız.
10-15 dakika sonra yüreğir tarafında HiltonSA'nın yakınında "Kaburgacı Yaşar" diye bir yere götürdü.Salaş ama iğne atsan yere düşmez.Zar zor bir yer ayarladılar.
Yiğenim kaburga siparişi verdi.
Kaburga deyince kemikli et aklınıza gelmesin.Lokum gibi şişte et.Ahhh ahhh bu lezzet Adana dışında hiç bir yerde yok.
(Adres:Kaburgacı Yaşar,
Sinanpaşa Mah.Karataş Blv.
4038 Sk. 
HiltonSA Oteli yakınında)



Ertesi gün yiğenim,yine salaş bir yer olan "Yeşil Kapı" ya götürdü.Burada da külbastı,tavuk,kebap siparişi verildi.Harikaydı.Küçük bir yer.Herhangi bir tabelaları yok.Yeşil boyalı ahşap giriş kapısı ve eksik olmayan kalabalığı ile kolayca bulabilirsiniz.
(Adres:Yeşil Kapı
Reşatbey Mah.Ordu Cad.
Merkezde Stadyumun ilerisinde.O civarda kime sorarsanız size rahatlıkla gösterecektir.)



Şırdan yemeden Adana'dan gidilir mi?Gidilmeeezz.Akşam saatlerinde Şırdancı Bedo'da yerimizi aldık.Erken saatler olduğu halde kalabalık.Geceyarısından sonra ki kalabalığı düşünemiyorum.
O kadar şırdanın üstüne mumbar yemesem olmazdı.Elinize sağlık emi.
(Adres:Şırdancı Bedo,
Kocavezir Mah.Karacaoğlan Cad.
Küçüksaat de Çetinkaya Mağazasının yanındaki yoldan devam edin)

Bu kısacık zamanda yiğenim sayesinde lezzet bakımından farklı yerler tanıdım.Daha bir çok yere götürmeyi düşünüyordu ama yeme hususunda kendimi zorlayamam.Zaten normal yeme düzenimi ve miktarını epeyce bozdum.Her zaman gidilen göl kenarındaki mekanlar dışına çıkılması,yeni lezzet duraklarıyla tanışılması güzeldi.Yolunuz düşerse buralara bir uğrayın derim.

NOT:
Fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: