3 Mayıs 2012 Perşembe

GEZİNTİ...


DENİZ DE GEZİNTİ

deniz katsa beni önüne,
hırçın dalgalar üzerinde
bir o yana bir bu yana
savrulup dursam ve
yanımdan geçen kocaman gemilere,
merhaba desem.
merhaba desem uçan martılara.
başımı suyun içine soksam,
balıklara da merhaba desem.
sohbet etsek,deniz sakinleşinceye kadar.
hiç akşam olmazsa.
ve biz konuşurken zaman dursa;
siz,bana balık hayatınızı anlatsanız,
siz,bana kuş hayatınızı anlatsanız,
siz,bana demir hayatınızı anlatsanız
ve ben de size insan hayatını anlatsam
ve bir noktada buluşsak.
yitip gitmek gibi,
büyüklerin küçükleri yutması gibi,
birbirlerinin yine kendileri
tarafından yok edilmesi gibi.
ve desek ki hayat her yerde aynı.


ve koyu bir sohbete dalmışken
keskin bir dalganın kesmesi
ve tanımadığım sahillere fırlatışı.


ne tez usandın deniz,
kimseye zararım yok ki.
nasılsa bir gün herkes gerçeği görecek,
o zaman da mı savurup atacaksın?

kim besliyecek yalnız kalırsan.
(M.YUMRU)

Hiç yorum yok: