1 Mayıs 2013 Çarşamba

1 MAYIS

1MAYIS





Emekcilerin bayramını kutlayarak başlamak istiyorum yazıma.Hemen arkasından da böyle olmamalıydı,bunlar yaşanmamalıydı,en azından yaşatılmamalıydı diyorum.


Devlet,gerekli önlemleri alıp,bugünün bayram şenliği içinde geçmesini sağlamalıydı.Kutlanılacak 1 mayıs'ın kavgasız-gürültüsüz kutlanmasını sağlamak devletin görevidir.Yasakladım demekle iş bitmiyor.Neden olarak da Taksim meydanında ki yol çalışmasını göstermenin yeterli olduğunu düşünmüyorum.Her gün orada felaket bir kalabalık var.Diğer günler nasıl bir şey olmuyorsa gerekli tedbirler alınarak 1 mayısta da bir şey olmaması sağlanabilirdi.


Yasak...Ülkemizde bu kelimenin ayrı bir anlamı var.Tabii kullanan kişiye göre gücü de,yaptırımı da farklıdır.Örneğin ben kullansam bundan hiç bir şey çıkmaz.Anayasada yer alan kanunlar pat pat yüzüme vurulur.Sen kim oluyorsunda ...ile başlayan cümleler kullanılmaya başlar.Demokrasi,kanunlarla sağlanır.Kanunlar da,kişinin etiketi ne olursa olsun herkese eşit uygulanır demektir.


Ne diyeyim bilmem ki ''biber gazsız'' günler mi dileyeyim.Çünkü her şeyde her yerde biber gazı...Adeta günlük hayatımızın her kademesine girdi.Artık kanıksanması mı isteniyor?Yani normal olduğunu kabul etmemiz mi bekeniyor.Her neyse,her şeye rağmen güzel kutlamaların yapılacağı nice güzel 1 mayıslara diyorum.

Dolaşacaktır elini kolunu sallaya sallaya,
Dolaşacaktır en şanlı elbisesiyle,işçi tulumuyla
Bu güzelim memlekette HÜRRİYET...
Nazım HİKMET

2 yorum:

sihirli süpürgeee dedi ki...

bu akşam haber izleyemedim, o insanların hallerini görmek istemedim. bütün gün haber sitelerinde gördüğüm fotoğrafların canlı olmamasını daha doğrusu bunların yaşanmamış olmamasını diledim belki de... 2013 Türkiye'si rotası bozulmuş gemi gibi gidiyoruz nereye çarpacağımız belli değil ne yazık ki.

Mahmutun güncesi dedi ki...

Ahh ne güzel yazmışsınız.Bunun üzerine bir şey demek istemiyorum.