9 Ocak 2014 Perşembe

"ÜSTÜ KALSIN" OYUNUNA DAİR...


ÜSTÜ KALSIN


Üstü Kalsın, Cemal Süreya'nın şiirlerinden oluşturulmuş bir şiir gösterisi.Şiirlerin arasına şairin düzyazılarından serpiştirilmiş.Güzel bir dekorun ve müziğin eşliğinde Hakan Gerçek'den sevilen şairin şiirlerini dinlemek sizi mutluluğun bir başka boyutuna taşıyor.Bu mutluluğu yaşamanızda Tilbe Salim'inde katkısı var.

Şiir seviyorsanız Cemal Süreya'yı zaten seviyorsunuzdur.O zaman gösteriye gitmeniz için nedeniniz çok.

Aşağıda gösteriden fotoğrafları ve Cemal Süreya şiirlerinden bazılarını paylaşıyorum.Buyurun;


Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdımbunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lâmbanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum


Yıldızlar kıyamet gibiydi kaldırımlarda
Çünkü biraz evvel yağmur yağmıştı
Adam bulut gibiydi,hatırladı
Adamın ayaklarının altında
Yıldızların yıldız olduğu vardı
Adam yıldızlara basa basa yürüdü
Çünkü biraz önce yağmur yağmıştı.


Yeni çizilmiş gözlerinle namuslu,gerçek,
Bir korkusuzluk aldı yürüdü çevremizde
Sen çıkardın utancını duvara astın
Beni aldım masanın üstüne koydum kuralları
Herşey işte böyle oldu önce


İki kalp arasında en kısa yol:
Birbirine uzanmış ve zaman zaman
Ancak parmak uçlarıyla değebilen
İki kol.


Ölüyorum tanrım
Bu da oldu işte.

Her ölüm erken ölümdür
Biliyorum tanrım.

Ama,ayrıca,aldığın şu hayat
Fena değildir.

Üstü kalsın.


TİYATROGERÇEK

ÜSTÜ KALSIN
Cemal Süreya'nın Şiirleri
Tek Perdelik Gösteri

Metin ve sahneye uygulayan:Atilla Birkiye
Oyuncular:Hakan Gerçek/Tilbe Salim
Işık tasarımı ve koprdinatör:Sema Öztaş


Müzik:Bora Ebeoğlu-Cengiz Onural
Solo vokal:Oya Küçümen
Viyolonsel:Hakkı Öztürk
Piyano:Ceyda Pirali
Ud:Yurdal Tokcan
Klarnet vesoprano saksofon:Tayfun Duygulu
Klavyeli çalgılar:B. Ebeoğlu
Gitarlar:C. Onural.


ADRES :

MAYA CÜNEYT TÜREL SAHNESİ
Hüseyinağa Mah.
İstiklal Cad.
Halep İş Hanı 62/20
Beyoğlu /İstanbul

E-mail:

Telefon:

Toplu satış ve rezervasyon için:
Feyzan Yılmaz

NOT 1:
Fotoğraflar tiyatrogerçek'in aşağıdaki internet sitesinden alıntılanmıştır.

NOT 2:
Şiirler,gösterinin tanıtımı yapılan el broşüründen alıntılanmıştır.

Hiç yorum yok: