31 Ocak 2014 Cuma

TÜNEL SANAT GALERİSİ


RESİM SERGİSİ

Sıkça gittiğim galerilerdendir.Asmalı Sahne'de izleyeceğim "tavşan deliği" isimli tiyatro oyunu öncesi gezdiğim iki sergiyi sizlerle de paylaşmak istedim.Buyurun;

Tünel Sanat Galerisi "Alt Salon" da Teymur AĞALIOĞLU'nun "Doğa İzlenimleri" isimli sergisi var.





"...Sanatçının yağlıboya ve suluboya tekniklerinde yaptığı resimler yer alıyor bu sergisinde.Teknik ayrıma karşın her iki grup da aynı yetkinliğin,doğaya yaklaşımdaki aynı duyarlılığın izleri kendini göstermede.Ustalığın kolaylık kalıbına döküldüğü ama öyle olmadığı kesin,özgün işler karşısındayız.Teymur'un resimleri büyük kent karmaşasından kaçışın önemli bir kapısını aralıyor bizlere."
diye yazmış A.Celal Binzet serginin tanıtım kitapçığında.





NOT 1:
TEYMUR AĞALIOĞLU
1953 Gürcistan doğumlu Teymur Ağalıoğlu,1976 da Bakü Ezim-Ezimzade Devlet Ressamlık Okulu ve 1981'de Tiflis Devlet Güzel asanatlar Akademisi Resim Bölümü'nden mezun oldu.
Otuzdan fazla kişisel sergiye katılan sanatçının,T.C. Kültür Bakanlığı,Ankara Resim Heykel Müzesi,Denizli Belediyesi,Alanya Müzesi,Malezya,Fransa,İngiltere,ABD,Avustralya,İsviçre,Hollanda ve Almanya'da özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.


Tünel Sanat Galerisi "Üst Salon"da ise İsmail Türel'in tual üzerine akrilik boya resim sergisi var.






NOT 2:
İSMAİL TÜREL
"1954 yılında Burdur,Karamanlı'da doğdum.Uzun yıllar suluboya çalıştım.Akriliğin olanakları kendimle örtüştüğü,bu teknikle rengin leke etkisi yaptığı,nokta ve çizgiye uyuştuğu için önemsemekteyim.İstanbul'u çizgisi ve canlı renkleriyle tuale yansıtmaktayım.
Resimlerimdeki dingin,renkçi boyutun yanında yapıların muhteşem formlarını dinlendirici bir anlatımla ifade etmeye çaba gösteriyorum.İstanbul'un simgelerini veya yaşadığım yerlerin sokaklarını kendi paletimde çizgi ve boyayı yoğurup fırçamla tualime aktarmak benim için bir haz,izleyicilere sunmak büyük bir mutluluktur.
Sanatı ve sanatçıyı seven tüm insanlara,
Saygılarımla."
diye yazmış İsmail Türel serginin
tanıtım kitapçığında.


NOT 3:
Her iki sergi 27 ocak-14 şubat 2014tarihleri arasında ziyarete açıktır.

ADRES :
Tünel Sanat Galerisi
Tünel/İSTANBUL


Hiç yorum yok: