9 Ekim 2014 Perşembe

AFACAN'IN ZAMAN KAPSÜLLERİ


AFACAN'S TİMES CAPSULES 


Eser AFACAN'ın Pramid Sanat'ta ki sergisi  10 Eylül-11 Ekim 2014 tarihleri arasında gezilebilir.



Manchester,Exeter ve Bergen'de Matematik ve Fen eğitimi aldı.
1983'de Bergen Üniversitesinde öğrenci iken ünlü Norveçli sanatçı Odd Nerdrum ile tanıştı ve onun Oslo'daki atölyesinde çalışmaya başladı.Zaman içinde Norveç'in,
hocasından sonraki en ünlü sanatçısı oldu.25 yıl bu ülkede yaşadıktan sonra,2003 yılında ailesiyle Kanada'ya göç etti.38 yıldan beri yurtdışında yaşıyor.Gerek teknik gerekse tematik özellikleri açısından uluslararası sanat arenasında "Modern Simyacı" olarak anılıyor.
Boyalarını kendi formülleriyle üretiyor.



Kendi geliştirdiği kimyasal farklılığı olan özel bir teknik ile resim yapıyor.
Uyguladığı katman sayısının çokluğu resimlerine olağanüstü bir hacim kazandırıyor.Resimlerinde,genellikle "insanın dramı"nı anlatıyor;
her insana aşina olan duyguları işliyor.Tuvallerindeki bu dramatik yolculuğa,izleyenleri de mutlaka ortak etmesiyle tanınıyor.Bilgi ve birikimini,dünyanın dört bir yanındaki öğrencilerine sürekli aktarıyor.



Eser Afacan;
"Ben insanı içinde yaşadığı,onu şekillendiren öğretiler çerçevesinin dışında,doğadaki denge içinde anlatıyorum.Onun doğum ile ölüm arası süreçte,yaşamın dramatik yanıyla yüzleştiği anları resmediyorum ve sonra çerçeveleyip sizinle paylaşıyorum." 
diyor.



NOT1 :
Yukarıdaki yazı aşağıdaki internet sitesinden alıntıdır.

NOT2 :
Fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: