21 Ekim 2014 Salı

AYNALAR VE BİRLEŞME


AYNALAR VE BİRLEŞME

ARTER'de "GÖÇEBE BAKIŞ" sergisi içerisinde bulunan 2. kattaki Vertical SUBMARINE'nin "Aynalar ve Birleşme" sini görmelisiniz.


Sergi kalabalıktı.Böyle gördükçe nasıl mutlu oluyorum bir bilseniz.Sergiyi bütün olarak paylaşmadan önce "Aynalar ve Birleşme" ile ilgili yaşadığım anımı sizlerle paylaşmak istiyorum:
Odanın yanındaki objeleri incelerken 3-4 genç odanın içerisine girdi.Bir süre sonra biri yüzü beyaz olarak odadan çıktı ve arkasından arkadaşları kahkahalar eşliğinde onu takip etti.Konuşmalara kulak misafiri olduğumda;
"Bir an kendimi hayalet sandım."
"Birden karşımda ..." v.s.
(2. konuşma cümlesini özellikle tamamlamadım.Ne olduğunu gidip kendiniz görün.)


Beklenti içerisinde odaya girdim.
İlk önce içeride bulunan eşyaları dikkatlice inceledim sonrası da aynanın karşısına geçtim.
Şaşkınlık yaşasam da konuşmaları dinlemem bana yardımcı oldu.
Yalnız iki kadının masa üstündeki defteri incelerken birinin farkında olmaksızın aynaya bakmasını ve göz göze gelmemizi görecektiniz.
Beklemediği bir şeyle karşılaşmak,
korku,endişe,hazırlıksız yakalanmak,..
Keşfe çıkmak istemez misiniz?
Hadi...


Vertical SUBMARINE,2003 yılında kurulan ve üç sanatçıdan oluşan,Singapur merkezli bir kolektif.Grup ARTER'de biçimsel illüzyon ile kelime oyunundan faydalanarak Singapur'un bağımsızlık sonrası kültürel politikalarına ilişkin dolaylı bir yorum sunuyor.Kolektifin 2010 yılından bu yana devam eden ve optik yanılsamaya dayanan yerleştirmeleri,izleyicilerin kurmaca bir mekâna dair yanlış okumalarının nasıl yeni gerçeklikler üretebileceğiyle ilgileniyor.2014 tarihli "Aynalar ve Birleşme" deki optik oyun izleyiciyi keşfe davet ediyor ve Singapur'un 1970'lerin sonlarında uyguladığı dil politikalarına ilişkin bir eleştiri olarak işlev görüyor.


NOT 1:
Fotoğraflar bana aittir.

NOT 2:
Vertical SUBMARINE ile ilgili yazı 
"GÖÇEBE BAKIŞ" sergi rehberinden alıntılanmıştır.


NOT 3:
ARTER'in internet adresi;
www.arter.org.tr
dir.

ARTER

ADRES
sanat için alan
İstiklal Caddesi No:211
34433-Beyoğlu/İSTANBUL
Telefon: 0 (212) 243 37 67 

Salı-Perşembe 11:00-19:00
Cuma-Pazar:12:00-20:00

Giriş ücretsiz.

Hiç yorum yok: