28 Ocak 2015 Çarşamba

"CADI KAZANI" OYUNUNA DAİR...


CADI KAZANI


Hafta içi yorucu bir çalışma geçirdiğim için dışarıya çıkmaktan ziyade evimde dinlenmeyi tercih ediyorum.Hafta sonu "cadı kazanı" oyununun pazar günü oynanacağını duyunca hemen proğramımı yaptım.
İzlemek istediğim bu oyuna gitmeliydim ve gittim.


Yıllar önce yazılan bir oyun günümüze nasıl da uyuyor.
Adeta bugün için yazılmış gibi.
Günümüzü bir başka zamanda izledim.İktidar ve iktidara sahip insanların yaptıkları hangi dönemde olursa olsun birbirinin aynısı.
İktidar nasıl bir şey ki insanın gözünü kör ediyor ve kendi çıkarı herşeyin önüne geçiyor.Aynı şey iktidarın etrafındaki herkes içinde geçerli.
Hay Allah şu an aklıma nerden geldiyse anayasa proföseri Burhan Kuzu geldi.De git Allah aşkına.
En azından bir tiyatro oyununun içinde olma yahu!


A. Miller,günümüz Türkiye'sini düşünerek mi bu oyunu yazmış?


Kalabalık bir oyuncu kadrosuna sahip.Genç oyuncularla usta oyuncular aynı sahnede.
Kimi sahnelerde güldük ama sanki orada böyle bir şey olmamalıydı diye düşünmekten de kendimi alıkoyamadım.O sahnelerde bir tutukluluk var gibiydi.Söylenecek cümleler mi unutuluyordu acaba?


İktidardaki insanların güçlerini kendi çıkarları uğruna nasıl kullandıklarını göstermesi açısından güzel bir oyun.
Hem geçmişi hem de bugünü keyifle izledim.Korku,yıldırma adını ne koyarsanız koyun iktidarda olanların gerçekleştirebileceği yöntemlerden.
Bu da yabancısı olmadığımız bir ortam,yöntem.İzleyin derim.


Emeği geçenleri kutluyorum.
Alkışınız her zaman böyle dolu dolu olsun emi.

"Cennetle cehennem bizim sırtımızda oynuyor.Her şey ortada.
Şimdi artık çıplağız.Çırılçıplak"

"İnsan bazan Allah'ı uykuda sanır,uyumaz oysa.O herşeyi ama herşeyi görür."

"Yanıyor,alev alev yanıyor dünya!Şeytanın ayak seslerini duyuyorum!"

TİYATRO TATAVLA


CADI KAZANI

Süre :2 Perde/Ara dahil 2 saat

Yazan :Arthur Miller
Çeviren :Sabahattin Eyüboğlu/
Vedat Günyol

Yöneten :Eraslan Sağlam

Müzik :Altuğ Kutluğ
Dekor :Cihan Aşar
Kostüm :Hüseyin Özay
Işık :Koray Erhan Doğrul
Koreografi :Ömer Akgüllü

OYUNCULAR
İrem Erkaya
Hande Eleman
Elif Öztürk
Yeşim Gül
Gülnara Golavina
Şebnem Usanmaz
Erhan Özkoç
Erhan Tuna
Ayhan Sümercan
Hürol Balakoğlu
Yasemin Yeşilgöz
Kaan Songün
Ömer Akgüllü
Tuba Zehra Sağlam
Ersan Uysal

TATAVLA SAHNE

ADRES :
Firuzağa Mah.
Taktaki Yokuşu,No: 2B Cihangir
Beyoğlu/İstanbul

Telefon : 
0538 371 87 92


NOT 1: 
Fotoğraflar Tiyatro Tatavla'nın  internet sitesinden alıntılanmıştır.
İnternet adresi:


NOT 2:
Oyun hakkında yazdıklarım eleştiri değildir.Sadece o an bana hissettirdikleridir.Bu konuda tiyatro eleştirmenlerini okumakdan çekinmeyelim.Eleştiri daha güzele ulaşabilmek için farklı bir yoldur.
Eleştiriyi yürek kaldırmalıdır.
Görünmeyeni görünür yapar.Eğer siz de bunu istiyorsanız problem yoktur.

Hiç yorum yok: