17 Ocak 2015 Cumartesi

SANATLA BAŞLAYAN GÜNÜ SANATLA BİTİRMEK


BİR SERGİ İKİ TİYATRO OYUNU VE TAKSİM


Taksim her zaman olduğu gibi kalabalık.
İnsanların az göründüğü yerin fotoğrafını çekiyorum.


Bu beton haline bir türlü alışamadım.
Bir ürperme vücudumu sarar ve hava ne kadar sıcak olsa da üşüyor gibi olurum.
Etrafın yeşil olmasını hayâl eder dururum.Herhalde verdikleri söz bir kaç kova içine yerleştirilen küçük ağaçcıkların etrafa serpiştirilmesi değildir.Bak hiç dikkat etmedim,onlar hâlâ duruyor mu?Yoksa tepkiler üzerine öylesine mi konulmuştu?


Hemen girişteki Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisi Maksem'e "HAVADİS 1914-191525/YÜZ YIL ÖNCE" sergisini gezmek üzere giriyorum.
25 mart 2015 tarihine kadar gezebilirsiniz aklınızda bulunsun.




Sergide üzerinden 100 yıl geçen birinci dünya savaşı ile ilgili görseller ve yazıları bulabilirsiniz.




Sergiyle ilgili daha geniş bilgiye aşağıdaki linki tıklayarak ulaşabilirsini;

Geçen haftasonu iki tiyatro oyunu izledim.
1)
İSTANBUL DEVLET TİYATROSU


ELLERİMİN ARASINDAKİ HAYAT

"Suç nedir?Ceza nedir?Adalet nedir?Tüm bunların nesnesi ya da öznesi olan 'insan' nedir?
'Kanunlar ülkelere göre değişir,fakat insan karekteri her yerde insan karekteridir.' der Peter Ustinov.Belki de bu yüzden tutunamayacağımız bir konuyla karşı karşıya bırakır bizi...Martovsky adında bir genç,tecavüz suçundan ölüm cezasına çarptırılır ve hikaye başlar..."
(Tanıtım kitapçığından alıntılanmıştır.)

2)
TİYATRO AŞHK


TATMİNKÂR ÖDÜL

"Zengin bir kadın,kendisini etkileyecek,hislendirecek,cezbedecek bir erkek aramaktadır.Kazanana tatminkar ödül vaad etmektedir.Gizemli,sürükleyici ve süprizlerle dolu konusu ile oturduğunuz koltuktan müthiş bir yolculuğa sürükleneceksiniz."
(Oyunu tanıtıcı el ilanından alıntılanmıştır.)

Tatminkar Ödül oyunuyla ilgili düşüncelerimi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;


Hiç yorum yok: