15 Şubat 2015 Pazar

BAŞKANLIK SİSTEMİ


HANGİ "BAŞKANLIK SİSTEMİ" ?


Son günlerin sıkca konuşulan konularından biri de "Başkanlık sistemi".
Dolayısiyle bu sistemi uygulayan ülkelerden bol ol örnekler verilmekte.
Örnekler verilirken;
-O ülkelerin gelişmiş ülke bizim ise gelişmekte olan bir ülke olarak düşünülmemesinin,
-Özgürlük,demokrasi,yargı bağımsızlığının v.s. olmamasının,
-Bahis edilen ülkelere göre ülkemde bir çok eksik olmasının hiç bir önemi yok tabii.
Birinin çıkıp "ileri demokrasi" de yaşıyoruz demesi yeterli (öyle bir ortamda yaşanılmasa da)...
Hatta "ileri demokrasi"yle yönetilen ülkem bir "dünya lideri"ne bile sahip.
O halde diğer ülkeler halt etmişler,onlar bizim ülkemizle eşit olabilirler mi???

Eee o zaman çoğu insanın cümlelerinin arasına sıkıştırdığı "Türkiye modeli başkanlık sistemi" uygulanır olur biter.
Zaten yapılmak istenen de bu diye düşünüyorum."Türkiye modeli" denmesinden kasıt ise kişiye özel "Başkanlık sistemi" için uğraşıldığındandır.

Bunu anlamakta güçlük çekiyorum.
Eğer Türkiye'nin yararınaysa bu acele neden?
Tartışmaya açılır.
Uzmanların görüşleri dinlenir.
(Gözü kapalı herşeye kafa sallayan,
yalan/yanlış herşeye evet diyenleri bu tartışmanın dışında tutuyorum.)
TV proğramının birinde anayasa profesörü Burhan Kuzu'nun bu konuda açıklamasını dinledim.
Kendi söylediği ile istenen şeyin farklı olduğu diğer konuşmacılar tarafından vurgulandı.
Herşeye nasıl açıklaması varsa ona da kendince açıklamalar yapmaya devam etti durdu.
Esasında O da istenen şeyin daha farklı bir şey olduğunu biliyordu bilmesine ama anlamamazlıktan gelip düşüncelerini tekrarlayıp duruyordu.

Bir ülke için önemli olan sistem değişikliğini böylesine aceleye getirmek niye?
"Ben olacağım" ya da "O olacak" diye hadi "Başkanlık sistemi" olsun olmaz.

İlle bu olacak,şu olacak ısrarını anlamıyorum.
Eğer öyle olacaksa yeni yapılacak anayasaya
"ömür boyu başkandır"
diye bir madde de eklenecektir diye düşünüyorum.
Sistemde eksikler çıktıkca kişiye uygun düzenlenecek ve o şekilde sürüp gidecektir.
Hayırlı olsun.

Kimse kanunların üstünde değildir.

Ne biiliiim böyle düşünüyorum işte...

NOT :
Yukarıda ki resim "KAVGA/TEŞVİK/KABA KUVVET/İHBAR/HÜKÜMET" isimli 
akrilik-yağlıboya bir çalışmamdır.

1 yorum:

Sever dedi ki...

valla ben de öyle düşünüyorum.