17 Şubat 2015 Salı

"HÜZZAM" OYUNUNA DAIR...

HÜZZAM


Mahpeyker;Hakkı Paşa'nın soylu torunu,annesinin Mah'ı,
babasının şımarık kızı,İsmail'in çocukluk arkadaşı,Asım'ın kıymet 
görmeyen eşi,Orhan'ın annesi,
Osh Holding'in sesi...


Mahpeyker'in yalıda başladığını anladığımız yaşamının bir holdingde santral memureliği olarak sürdüğünü görüyoruz.
Mahpeyker'in yaşamında ki değişikliklere şahit olurken geri planda da yaşadığı toplumun değişimlerine tanık oluyoruz.


Çocukluğuna gidip gelmelerde ki ses değişimleri harikaydı.
Ses cambazlığı bu olsa gerek.
Gözlerdeki fettanlığa ne demeli...
Ahh o şarkılar ve o şarkıları söyleyen ses beni aldı nerelere götürdü.
İlk şarkıda taş plak çalıyor sandım.
Ne kadar güzel söyledi.
Yüzündeki keder müzikle ne kadar uyumluydu.


Çaresizlik ve yalnızlık...Üzüldüm.
Bir an kendimi düşündüm sonra da vazgeçtim.O yaşlarımı şimdiden düşünmek istemedim.


Hayranlıkla ve saygıyla izledim.
Ankaralılar ne şanslısınız...


Alkışı her daim böyle bol olsun ve sanatçı daha nice uzun süreler oynamaya devam etsin emi...

"Anılarını eşşek kovalısın."

"Çocuklar herşeyi daha iyi anlar."

"Biz de leyleklerin olduğu gibi güneşe doğru gitmiyoruz."

NOT 1:
Oyuna gittiğim seansta izleyiciler arasında genç ve olgun yaşta tiyatro sanatçıları çoğunluktaydı.
İlk sahnelendiği zamanlarda ki haliyle de izlemek isterdim.
Tek kişilik oyunları seviyorum.
Gerçi oyun sizi kucaklamadığı takdirde zaman işkence geçireceğiniz dakikalara dönüşüyor.
Şu ana kadar izlediğim tek kişilik oyunlarda bunu yaşamadım.


2. Perdenin başında sanatçı 
Maral Üner bizlerle sohbete başladı.
Sohbet,oyun kadar lezzetliydi.
İlk sahnelendiğinde ve yıllar sonra sahnelenmesinde yaşadıklarını içtenlikle anlattı.
Bir ara kırıldığından yola çıkarak "Sanatçı kırılganlığı"ndan bahsetti.
Sanatçılarla ilgili konuştu.
Siyasilerin tiyatroya gelmemelerini seyirciler vurguladı.
Orada ki tiyatrocular bunu destekledi.
Siyasilerin sanatla hiç bir işlerinin olmadığını biliyoruz ki...
Yine seyirciler telefonlardan şikayetçi oldu.
Karşılıklı hoş bir sohbetti.
Siz hep yaşayın emi...

"Suyu sabuna karıştırmamaya çalışıyorum.Aman böyle konuşmakta ne zormuş."

ANKARA DEVLET TİYATROSU


SÜRE
2 PERDE/2 SAAT

YAZAN
GÜNER SÜMER

YÖNETEN
OLCAY POYRAZ

DEKOR TASARIMI
ETHEM ÖZBORA

GİYSİ TASARIMI
YILDIZ KÖSE

IŞIK TASARIMI
MEHMET YAŞAYAN

SAHNE AMİRİ
AHMET CEYLAN

KONDÜVİT
BURAK ÜNER

IŞIK KUMANDA
ALPER ÖĞÜT

SUFLÖZ
NECMİYE ÖZSÜMER

DEKOR SORUMLUSU
SİNAN DEVİR

AKSESUAR SORUMLUSU
ÖZGÜR DOĞAN

KADIN TERZİ
ESMA BEYAZITOĞLU

PERUKACI
ALİ ABDİ AKYÜZ

OYUNCULAR
MARAL ÜNER

SESLER
KAYA AKARSU
YILDIRAL AKINCI
AYŞE AKINSAL
ORHAN ARAL
MEHMET ATAY
İSTEMİ BETİL
MUAMMER ÇİPA
NURŞİM DEMİR
ERDOĞAN GÖZE
DEĞER İMSEL
EROL KARDESECİ
GÖNÜL ORBEY
NİHAL TÜRKMEN
BAYKAL SARAN
GÜNAYDIN YALTIRAK


ADRES:


İstanbul Devlet Tiyatrosu 
Mete Cad.Necip Akar İş Merkezi 
No:26 Taksim/İstanbul 

Rezervasyon ve Toplu Satış:

Basın Tanıtım:

Öneri Dilek ve Şikayetleriniz:

Şişli Cevahir Sahnesi Gişe:

Beykoz Feridun Karakaya Sahnesi Gişe:

Harbiye Kenter Tiyatrosu:

Taksim Gişesi:

Üsküdar Tekel Sahnesi:

Küçükçekmece DT Sahnesi:

Küçük Sahne:

Fax:

e-mail:bilet@istdt.gov.tr

NOT 2: 
Fotoğraflar İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun internet sitesinden alıntılanmıştır.
İnternet adresi:
http://www.istdt.gov.tr/
 
NOT 3:
Oyun hakkında yazdıklarım eleştiri değildir.Sadece o an bana hissettirdikleridir.Bu konuda tiyatro eleştirmenlerini okumakdan çekinmeyelim.Eleştiri daha güzele ulaşabilmek için farklı bir yoldur.
Eleştiriyi yürek kaldırmalıdır.
Görünmeyeni görünür yapar.Eğer siz de bunu istiyorsanız problem yoktur.


2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

seyretmeyi çok isterim.fotoğraflar bile çok şey anlatıyor.
sanatı sanatçıyı değil desteklemek tam tersi bir tutum içinde olduğunu düşünüyorum siyasetin.es kaza bir katılım yaparlarsa o da reklam amaçlı işte.

Mahmutun güncesi dedi ki...

Düşüncelerinize katılıyorum.