5 Eylül 2016 Pazartesi

BİR ORADAN BİR BURADAN


AJDA PEKKAN



Duydum ki Ajda Pekkan Bodrum'da konser verecekmiş.Ölmeden-yanlış anlaşılmasın ben ölmeden son bir kez daha izleyeyim dedim ve biletimi aldım.Darbe kalkışmasından sonra konser iki kere ertelenince son bir kez de olsa izleyemeyeceğimi düşündüm.Ama izledim.



Evet Bodrum'dan Ajda Pekkan geçti.
Kadın taş gibi.Yaş almıyor,bir yere gelmiş ve oraya sabitlenmiş,onun için daha ilerisi yok.
Konser güzeldi.Zaman şarkıların eşliğinde hızlı aktı.Kimi şarkılar zamanı belleklerimizde geriye sardı ama hemen arkasından söylediği günümüz şarkılarıyla oradan almasını da bildi.

SUNAY AKIN İLE GÖRÇEK



"Sunay Akın ile görçek" bilgi bombardımanına uğradığımız bir oyun.Bu arada "görçek" ne onu da öğrendik.Herkesin kullandığı "selfi" bazılarının kullandığı "özçekim" yerine kullanılması gerekli kelime.Bana bu kelime daha uygun geldi.

SHİRLEY



Sumru Yavrucuk "Shirley" oyununda sıkışıp kaldığı hayatının içerisinde bir çıkış arayan kadını oynuyor.
Tiyatro candır ihmal etmeyin derim.Bir yerlerde oynanan bir oyunun sizleri beklediğini unutmayın.

MİLES DAVİS


Otobiyografik kitapları okumayı seviyorum.
Kitapda adı geçen sanatçıların bir kısmını duymuş,plak ve CD de olsa dinlemiştim.
Bir kısmını hiç duymamıştım.
Geri planda yaşananları okuyunca üzülmemek elde değil.Genç yaşta ölümler,uyuşturucu batağına saplananlar ki zevkle dinlediğim sanatçıların da içinde olması ve hatta bir kısmının bu şekilde ölmesi şaşırttı ve üzdü.
Yaşadıkları zamanda derisinin siyah olması yüzünden ikinci sınıf insan muamelesi görmeleri,
çok iyi oldukları halde görmezden gelinmeleri üzücü.Her kesim bu müziği sevmiş ve kucaklamış.
Köşe başını tutan kişiler ve kurumlar bu müziği çalanın rengiyle ilgilenmişler ama dinleyicilerin renkle ilgisi olmamış.
Dinleyici iyi müzik çalanın arkasından gitmiş ve onu yüceltmiş.

DUYGUSAL İÇ


İlk kitabı Volkan Uysal'ın.

UNUTTUM
Duyduğunda huzura ulaştıran,
yüzüne tebessüm damlaları yağdıran
çok sevdiğin bir sesi,
artık duyamamaktan
dolayı
unuttuğun oldu mu hiç?

Ya da çok sevdiğin bir yüzü
sadece
rüyalarında gördüğün?

...
...

....(Seçtiğim bu şiiri ve diğer şiirleri kitabı alarak okuyabilirsiniz.)

KÖTÜLÜK ÇİÇEKLERİ


Baudelaire'in insanlığa armağan ettiği ölümsüz bir başyapıt olduğu söyleniyor.

AKŞAMIN ALACAKARANLIĞI
İşte büyülü akşam,suçlunun büyük dostu;
Ona ortak geliyor,kurt adamı ile;bu,
Göğün yatak odası gibi kapanışıdır
Ve insanın yabanıl hayvana dönüşüdür.

...
...

....(Seçtiğim bu şiiri ve diğer şiirleri kitabı alarak okuyabilirsiniz.)


NOT 1:
Fotoğraflar ve videolar bana aittir.

NOT 2:
1) Miles Davis - Miles Davis & Quincy Troupe (Çeviren Avi Pardo) Encore Yayınları
2) Duygusal İç - Volkan Uysal Herdem Kitap
3) Kötülük Çiçekleri - Baudelaire Ayrıntı Yayınları


Hiç yorum yok: