11 Nisan 2012 Çarşamba

CARMEN-BALLET FLAMENCO MARIA CARRASCO

                             CARMEN-FLAMENCO MARIA CARRASCO



                            
                             CARMEN


                             Carmen;bir özgürlük, kıskançlık ve tutku hikayesi. Fransız yazar Prosper Merimée, dünyanın en ünlü puro sarıcısı olacak bu kadının hikayesini arkadaşı Montijo Kontesi’nden dinledikten ancak 15 yıl sonra kağıda aktarmaya karar vermiş. Ünlü yazarın birkaç gün içinde bitirdiği bu kısa roman, döneminin romantizminin yanı sıra egzotikliği, dizginlenemeyen tutkuları, insanların hayatında büyük tahribatlara neden olan aşkları ve trajik kaderleri ölümsüzleştiriyor.



                              Maria Carrasco;dansa olan tutkusu 4 yaşındayken başladı. Bu sanat dalına karşı doğuştan yeteneği ve samimi eğilimi sayesinde İspanyol dansındaki kariyerini olağanüstü bir sanatsal kişilikle birleştirmeyi başardı. Flamenkonun en usta isimlerinden aldığı yıllar süren yoğun bir eğitimin ardından eğitimini yurtdışında, klasik ve çağdaş danslar alanında sürdürdü. Sahne, ışık ve kostüm tasarımı konusunda yüksek lisans yapan Carrasco ünlü lirik gruplarında öğretmenlik yapmakta ve yurtdışındaki önemli okullarda İspanyol dansıyla ilgili özel dersler vermektedir.

                              
                               İspanya’nın başkenti Madrid’deki Kral Juan Carlos Üniversitesi’ne bağlı Alicia Alonso Dans Akademisi’nde ders vermeye devam eden Maria Carrasco gerek İspanya gerekse başka ülkelerde sahnelediği gösterilerde modern ve özgün flamenko tarzını, gücünü ve karakterini onun farklı sanatçı kimliğinden alan kendi grubuyla birlikte sergilemeye devam etmektedir.


                               Maria Carrasco,Tim Show Center de sahnelenen gösteride İspanyol dansı,flamenko,Arjantin tangosu ve modern dansı bir araya getirmiş.Kostümler göz alıcıydı,sahne tasarım hoşuma gitti;sade,gözü yormayan ve sımsıcaktı.Bu sıcaklığı vermesinin en büyük etkenlerinden biri ışığı güzel kullanmaları diyorum.Danslardan gözümü alamadım,muhteşemdi.Bu konuda ki eleştrileri usta olan insanlara bırakayım,haddimi aşmayarak.


                                Birinci bölümde,orta kısımda oturan gözlüklü yabancı zat,beni sinir etti.Tabii daha sonra bir çok kişiyi de sinir ettiğini öğrendim.Gösteriye tam kendimi vermişken ''çıt,çıt,çıt'',fotoğraf çekiyor.Sözde içeriye fotoğraf makinesi alınmıyor,kontrolden geçiyoruz ya!Be adam üç tane çekersin anlarız,hadi beş tane çek,on tane çek.Yok,fotoraman çekiyor sanki,sürekli ''çıt,çıt,çıt''.Uyarıldı.Arkamda ki hanımefendi de ingilizce olarak uyardı.Ama nafile,üç çekiyorsa bire indirdi,o kadar.Müzik ve dansın birleştiği o muhteşemliğin içine dalmışken o ''çıt'' sesi sizi nasıl dağıtıyor anlatamam.Sinirlerim gerildi.Neyse birinci bölüm bittiğinde adam vıınnn,yok oldu.Gittim,şikayet etttim.İkinci bölümde yok.Ohh be...Daha sonra çantamda ki kalın kitabı neden kafasına fırlatmadım diye düşündüm.Muhteşem gösteri sıkca alkışlara boğuluyordu.Alkışların olduğu bir anda kafasına güzelce fırlatabilirdim,ne de iyi olurdu ama.İkinci bölümü rahat bir şekilde izledim.



                               Gösteri,muhteşemdi.Maria Carrasco ve ekibi,hepimizi büyüledi.Gösteri sonu nasıl alkışlara boğduk anlatamam.Sahneden indirmedik.Kaç kere bis yapmak zorunda kaldılar.08/04/2012 Pazar günümü bu şekilde değerlendirdiğim için kendime teşekkür ettim.Bu güzelliği yaşadım.Onlar sahnede memnun,alkışlarımıza karşılık verdiler-küçük dans gösterileriyle.Ben memnun,ruhen doygunluğa erişmiş olarak-mutlu-mesut.





NOT:Alttaki dört fotoğraf alkışlarken çektiğim bana ait fotoğraflardır.Diğerleri ise profesyonel insanlar tarafından çekilmiş fotoğraflardan alıntıdır.Kimin çektiği belirtilmediğinden ben de isim veremiyorum.Fotoğraf sahibinden özür diliyorum.Beni affetsın...






Hiç yorum yok: