9 Haziran 2012 Cumartesi

KÜRTAJ ÜZERİNE BİR YAZI

                      KÜRTAJ ÜZERİNE BİR YAZI



                     Bu konu gündeme bomba gibi düştüğünde bir çok şeyi düşünmeden edemedim;
Başbakanın kaç danışmanı olduğunu,bunların uzmanlık alanlarını,bu insanların maaşlarını,sadece Başbakana mı danışmanlık hizmeti veriyorlar yoksa bu görevin dışında kamu şirketlerin yönetim kurullarında bulunuyorlar mı v.s. öğrenmek istedim.Öyle ya böyle önemli konularda yardımcı olmayacaklarda ne zaman olacaklar?


                    Bir insanın her şeyi bilmesi mümkün değildir.O nedenle de önemli görevlerde bulunan insanların etrafında her zaman konusunun uzmanı bir danışman grubu vardır.Onlar gerektiğinde araştırmalarını yapıp gerekli bilgileri doğru bir şekilde verirler ki kötü anlamda olumsuzluklar yaşanmasın diye.Bir TV proğramında verdiği röpörtajda Sağlık Bakanı 'kürtaj konusunda bunları her zaman söylüyordum ama Başbakan söyleyince gündeme oturdu' dedi.Madem her zaman gündemindeydi neden bu konuda ki araştırmanı yapıp şimdiye kadar dosyayı hazırlamadın da Başbakan söyledikten sonra 'dosya hazırlamaları için görevlendirdim' şeklinde konuşma yaptın.


                   Ya biraz susun,ne olur?Siyasetciler her konuda konuşmasın.Her gün TV lerde onları görmeyelim.Sıkıyorsunuz,bıktırıyorsunuz.


                   Türk toplumu hangi siyasi görüşe sahip olursa olsun aynı düşünceyle ortak bir zeminde buluşulabildiğinin en iyi örneğini 'kürtaj' ile verdi.Tüm kadınlardan 'kürtaj benim meselem,Başbakan'ın değil' sloganı yükseldi.Bu düşüncelerinde onlara katılıyorum ve destekliyorum.Böyle önemli bir konuda nasıl berbat bir ruh durumu yaşadıklarını bilemediğimiz kadınlarımızı daha fazla rencide etmiyelim derim.Bu tür konular yasalarla zorlama şeklinde olmaz.Kadın-erkek herkesi bilinçlendireceksin.Bu da eğitimle olur.


                  Böyle kararlılıkları küçük yaşta ki çocuklara tecavüz edilmesinde görmek isterdim.Tecavüzlerin yapanın yanına kar kalması gibi bir şeyler olduğunda,küçücük çocukların neler çektiğine bakılmaksızın ikide bir mahkemeye çağrıldığında,hakimin reşit olmayan küçük çocuğun isteğiyle yaptığını seslendirdiğinde,yapanların elini-kolunu sallayarak dolaştığında ve görevlerinin başında devam ettiklerinde sesini yükseltmesini isterdim.Maalesef seyirci kalındı...


                 Burada kadınlara çok büyük görevler düştüğünü görüyoruz.TBMM de daha fazla kadın milletvekili görelim.Bakanlık koltuğunda oturan daha fazla kadın olsun ama her şeye evet demeyen,yanlış bir şeyde genel başkanının söylediğini doğru gibi göstermeye çalışmayan,bu konuda yanlışsın deme yürekliliğini gösteren kadınlar olsun.

Hiç yorum yok: