8 Şubat 2013 Cuma

''KARA SOHBET'' OYUNUNA DAİR...

''KARA SOHBET'' OYUNUNA DAİR...





Ekip Tiyatrosu'nun bu oyununu izlemeyi çok istiyordum.Gideceğim günkü oyun,oyuncu rahatsızlığı nedeniyle iptal edildiğinde üzülmüştüm.Bu da benim kötü bir huyum herhalde;bir şeye fazla şartlandığımda tepkimde gereksiz şekilde fazla oluyor.Daha sonra 02 Şubat Cumartesi oynanan oyuna gidebildim.İyi ki gitmişim.Oyunu beğendim.





Oyunun başlarında yaşananlar insana 'ben bu durumu yaşamıştım'' dedirtiyor ama sonuna yaklaştıkça ''bunu değil'' dedirtiyor.Birini beklerken,biryere giderken v.s. o ortamda bulunan birileri siz ne kadar istemezseniz de konuşmak ister ya,işte öyle bir durumla başlıyor oyun.Siz konuşmamak için türlü taklalar atarsınız,o da konuşmak için.Oyunun kahramanı kendisiyle konuşmak isteyenden kaçıyor,sesli olarak tepki veriyor ama nafile.Bekleme salonunda bulunan diğer insanlar,rahatsız oluyormuşcasına adama bakıyorlar ama bu durumu yaratanla hiç ilgili değiller.İlk başlarda bu durum tuhafıma gitmişti.Oyun ilerledikce 'neden' olduğunu anlıyorsunuz.






Oyunun heyacanı,hareketliliği ortalardan başlayarak sonlara doğru gittikçe artıyor.Artık her şeyi daha net görebiliyorsunuz.Textor ve Angust arasında geçen basit konuşma nerelere kadar geliyor,şaşıracaksınız.Sonlara doğru bu ikiliyi oynayan oyuncuların,oyunculuklarını görün derim;müthişti.







Textor,gıcık bir tip ama öyle bildiğimiz iggg dedirtecek gıcıklardan değil.Sevimli gıcıklardan(yukarıda ki fotoğraftan görüyorsunuz).Oyunun sonuna doğru Angust'un silik,sessiz,efendi bir kişilikten nelere dönüştüğünü ve bunu yaşamı boyunca içinde saklamış olduğunu görüyorsunuz. Neler olup-bittiğini anlamak için oyunu izlemeniz gerek.Hadi gidin ve izleyin.En yakın gösterim 12 Şubat Salı saat 20:30 da Maya Cüneyt Türel Sahnesinde.Bir yere not alın.






Fotoğraflar: Burak Bulut Yıldırım © Burak Bulut Fotoğraf Atölyesi


Amêlie Nothomb‘un “Cosmétique de l’ennemi” adlı romanından
Çeviren:Seda Güney
Uyarlayan ve Yöneten:Ayça Seymen Şimşek
Reji Asistanı:Ceyda Yücesan
Dekor,Kostüm,Işık,Makyaj:EKİP
Afiş:Gizem Hız

Oynayanlar:
TEXTOR TEXEL:Murat Engiz
JÉRÔME ANGUST:Ender Sakallı
KADIN:Ceyda Yücesan
BEKLEYENLER:Özlem Ulukan,Erdi Eroğlu,Can Esendal.

EKİP

WEB: www.ekiptiyatrosu.com
TELEFON: 0506 393 75 11.
E-MAIL: ekip@ekiptiyatrosu.com
FACEBOOK: www.facebook.com/EkipTiyatrosu
TWITTER: www.twitter.com/EkipTiyatrosu


MAYA SAHNESİ

ADRES:
İstiklal Cad.Halep Pasajı(Atlas Pasajı karşısı) Kat:2 Beyoğlu/İSTANBUL

Telefon:0 530 952 86 96 / 0 212 252 74 52

E-mail:info@mayasahnesi.com sezin@mayasahnesi.com

Hiç yorum yok: