26 Ağustos 2013 Pazartesi

YUNAN ADALARI 3

RODOS

Rodos,görmeyi çok istediğim adaydı.En nihayetinde tanıştım.Eğer extra turlardan birine dahil olmadıysanız limandan çıkıp Rodosu gezmeye koyulabilirsiniz.Biz antik şehir Lindos Akropolünü görmek istediğimizden ''LİNDOS'' turunu seçmiştik.Turun içerisinde ''Faliraki plajı'' nda da zaman geçirmek var.Hem tarih hem deniz...

Gemiden çıkış yapıp turu gerçekleştireceğimiz otobüse rehberimizle beraber bindik.Lindos köyüne yolculuğumuz başladı.Bir taraftan iki etrafı seyrediyor bir taraftan da rehberimizin anlattıklarına kulak kabartıyorduk.

Lindos'a geldiğimizde iyi ki turla gelmişiz dedik.Antik şehre bilet kuyruğu oldukça uzundu.Biz bir ağaç altında beklerken rehberimiz biletlerimizi getirdi ve içeriye girdik.Tepeye tırmanılan yol çok dar.Bir sıra iniş,bir sıra çıkış.Eee bir kişi fotoğraf çekilme için durduğunda sıranın tıkanıp kaldığını düşünün.Onu atlayıp geçemiyorsunuz ki.

Antik şehir,geldiğimize değdi.Tepeden manzara harika.Tarihi yerleri gezerken şu dikkatimizi çekti;restore işini yeniden  yapmaya kadar ilerletmişler.Bu her gittiğimiz yerde böyleydi.Adeta yeniden yapmışlar.

Burdan çıkıp doğruca Faliraki plajına gittik.Hem denize girmek hem de acıkan karınlarımızı doyurmak için güzel bir yerdi.Hoş,güzel ve eğlenceli zaman geçirdik.

Plaj sonrası Rodos'a gidip surlarla çevrili eski şehri gezmeye sıra geldi.Güzel bir liman turu yaptık.Kale içini gezdik.Büyük üstadlar sarayını gördük,şövölyelerin yaşadığı yerlerde dolaştık.Tarihin içinde olmak,o havayı solumak,dokunmak hoşuma gidiyor.Kale içinde dolaşıp hediyelik eşya alabileceğiniz çok yer var.Sokaklar,sokaklar ve kalabalık...O kalabalığın içinde kaybolmakda hoşuma gidiyor.

Günümüzü her gün bir adada geçirip geceleri gemimizde geçirmek üzere günü bitirip gemiye doğru yürüyoruz.

NOT 1:
Rodos'ta yerleşim çok eski zamanlara dayanmaktadır.1912’de,Trablusgarp Savaşı sırasında Rodos,İtalya tarafından işgal edilmiş.Bunun dışında Kanuni Sultan Süleyman’ın fethettiği Rodos’ta 450 yıl hüküm süren Osmanlı’nın izlerine de çokça rastlanıyor.1923’den önce adada bulunan Türk nüfusu,Türkiye-Yunanistan arasındaki nüfus mübadelesi sırasında İtalya topraklarında sayıldıkları için mübadeleden kurtuldular.Bu yönüyle diğer adalardan ayrılır Rodos Adası. Dünyanın yedi harikasından biri kabul edilen Rodos Heykeli (Kolossos) MÖ 280 yılında Dorlar tarafından Rodos liman girişinde inşa edilmiştir.Rodos şehrinin Tapınak Şövalyeleri tarafından inşa edilmiş kalesi ve Orta Çağ'dan kalma mahallesi UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndedir.Adanın kuzey ucundaki Rodos dışındaki en önemli yerleşim, güneydoğu sahilindeki Lindos'tur.

NOT 2:
Fotoğraflar bana aittir.
Yiğenim fotoğraflardan ne haber?En güzelleri sende.Dayı ben çektim,sen boşver demesi hoşda gerisi boş.Bir yandan da  kamera kayıt yapmam kaç puan.

NOT3 :
Diğer adalarla ilgili fotoğraf ve yazı paylaşımlarımı aşağıdaki linkleri tıklayarak görebilirsiniz;