13 Mayıs 2014 Salı

"MAŞENKA" OYUNUNA DAİR...


MAŞENKA


Pansiyon olarak kullanılan evin salonundayız.Rusların yaşadığı bir pansiyon.
Eski-püskü eşyaların olduğu ve farklı insanların bir araya geldiği bir salon.

Evde yaşayanlar,ne kadar birbirlerinden uzak gibi olsalar da birbirlerinden haberleri var.Aynı evin odalarında yaşayan başka başka insanların kendine ait mahremiyetlerinden ne derece bahsedilebilir?

Gitmek...
Evden gideceğinden bahseden...
Adeta gitmesi istenilen (ben öyle hissettim)...
Gitmekle-gitmemek arasında olmak...


Uzak bir yerden beklenen misafir;Maşenka.
Kendisi yok ama görünür veya görünmez,ana konu bu.Oyun,bunun etrafında gelişiyor ve sonlanıyor.

Birdenbire evden gitmeyi düşünenin Maşenka ile mektuplaştığının kanıtı mektuplara şahit oluyoruz.Evden birileriyle paylaşıyor.
Ama Maşenka bu kişi için gelmiyor,kocasını görmeye o eve geliyor.

Ve kapı çalıyor...

Mektuplaşan kişi ile koca arasında Maşenka hakkında bir tartışma başlıyor.
O zaman daha iyi anlıyorum yukarıda parantez içinde bahsettiğim
"(ben öyle hissettim)"
durumunu.
Esasında koca dahil herkes her şeyin farkında.Tartışma sırasında koca ve (ne bileyim-ne diyeyim) sevgili birbirlerine giriyor.Evdekiler ayırıyor.Koca odasına gidiyor.


Kapı hâlâ çalıyor...

Kimsenin kapıya bakacak fırsatı olmuyor.
Kavga eden kişi kavga ettiği kocanın odasına diğerleri engel olmaya çalışsa da giriyor.Boğuşma seslerini duyuyoruz.Salondaki bağrışmalar arasından bir ses (tam seçemedim ama sanki silah sesiydi).
Odadan bir kişi çıkıyor ve salondaki diğerlerinin şaşkın bakışları arasında çalan kapıya doğru gidiyor (tabii kimin çıktığını söylemiyeceğim,gelecek sezon izlediğinizde görürsünüz).Salondakiler odaya koşuyorlar.

Bitti.

Valla bitti.

İzleyiciler olarak biz bittiğini anlamadık,siz nerden anlayacaksınız.
Ne zamanki biri ortaya geldi,tek-tük alkışlar çoğaldı işte o zaman bittiğini daha iyi anladık.

Alkışı boldu.

Emeği geçenleri kutluyorum.


TÜRKÇE/İNGİLİZCE ÜSTYAZILI.


DİDASKALİ TİYATRO

SÜRE
1 Perde/80 dakika

YAZAN
Çisil Oğuz,Berker Zor

YÖNETEN
Çisil Oğuz

OYUNCULAR
Metin Akdülger,
Selin Altıparmak,
Mert Kejanlıoğlu,
Esme Madra,
Çisil Oğuz,
Nadir Sönmez
ve Emre Yetim. 

Yönetmenlik görevini de üstlenen Çisil Oğuz’a,Meriç Aral ve Reyhan Özdilek yardım etmiş.


 ADRES:

didaskalitiyatro@gmail.com

İKİNCİKAT-KARAKÖY

ADRES :
Karaköy Emekyemez Mh.
Sarı Zeybek Sk.
Demirci Fettah Çıkmazı
No: 2 Kat: 2
Beyoğlu-Karaköy/İSTANBUL


NOT:
Fotoğraflar,Didaskali tiyatronun aşağıdaki internet sitesinden alıntılanmıştır;
www.didaskali.org/

Hiç yorum yok: