9 Temmuz 2014 Çarşamba

BODRUM'DA YAŞAMAK ÜZERİNE 1


BODRUM'DA YAŞAMAK ÜZERİNE 1


 Tatilimde Bodrum'a gideceğimi öğrenen  bir arkadaşım,
"Hiç güzel değil,beğenmedim." 
le başlayan olumsuz söylevine başladı.Adam hayatında bir kere 4-5 günlüğüne gitmiş bana anlattıklarını duysanız.Bu durumlarda karşımdakine hiç yanıt vermiyorum ve dinlemeyide kesiyorum.Amann kafamı anlattığı boş şeylerle dolduramam.



2006 yılına kadar yıl içerisinde yaptığım tatillerden biri mutlaka Bodrum'a olurdu.Bu tarihten sonra ise yurt dışı ve haftasonu kaçamaklarım dışında tüm tatillerimi bu güzel kasabada geçirmeye başladım.İlk başlarda her şey dahil sisteminde ki otelleri seçerek her sene bir koyunu dolaştım.Bir süre sonra bu konsepteki otellerin iki etrafı gezmek için bir engel olduğuna karar verdim ve bir daha da tercih etmedim.



İlk önce bir ayımı geçirmek üzere bir ev kiraladım.Ev hayatı yaşamak istedim.Kafamda yaşamak istediklerim farklıydı.Ailenin diğer fertlerinin beklentileri farklıydı.
Ben,onlara ayak uydurmak zorunda kaldım ve istediğim gibi geçiremedim.Daha sonra senenin her ayının burada nasıl olduğunu görmek üzere farklı aylarda gelmeye başladım.Kışlarının farklı bir güzellikte olduğunu gördüm.İki etraf yaz kadar kalabalık olmasa da sanmayın ki sessiz bir şekilde yazı bekliyor.Festivaller,kültür-sanat etkinlikleri,tiyatro,konser...



Bodrum'a ilk gelişim 1990'lı yıllara rastlar.Tepeler şimdiki gibi bina kirliliği ile dolu değildi.Bodrum ve Gümbet bu derece iç içe değildi.
Hoşuma gitti.Sevdim.
Süreklilik başlamadan önce fırsat buldukça gelmeye başladım.
İlk başlarda deniz ve eğlence önemliydi.Plansız-proğramsız yaşanan ne maceralar olmuştu.
Şimdi de zaman zaman hâlâ varlığını koruyan bu mekanlara macera yaşamak üzere değil de o günleri anmak üzere uğrarım.



Gide-gele ben Bodrum'u,Bodrum'da beni kucakladı.Ben onu sevdim,o da beni sevdi.Bir de baktım kendimi evimde gibi hissediyorum.Farklı bir duygu.Burada yaşamalıyım diye düşünmeye başladım.Her geldiğimde biraz daha tanımaya çabaladım ve merkezde yaşamam gerektiğine karar verdim.Nereye gitmek istiyorsam her yer yürüme mesafesinde.Trafikle işim olmayacak.İki etraf ise keşfedilecek güzel yerlerle dolu.



İşle alakam bittiği andan itibaren bir daha çalışmayı düşünmeyenlerdenim.
Uğraşlarımdan resime ağırlık vereceğim.Bu da zamanımın büyük kısmını alacak diye düşünüyorum.
Olanaklarım ölçüsünde de diğer sanatsal faaliyetlere zamanımı ayıracağım.İş böyle olunca büyük şehirde yaşamanın benim için pek bir cazibesi olmuyor.Dolayısiyle sevdiğim bir yerde yaşamak en güzeli olacaktır:BODRUM.



NOT:
Fotoğraflar bana aittir.


2 yorum:

özii dedi ki...

olumsuzluk aradıktan sonra her yerde her şekilde bulursun...

Bencede Bodrum çok güzel bir yer kim ne derse desin. Yaşanmış kötü anılar bir yeri kötü yapmaz...

İyi tatiller Mahmut arkadaşım...

Mahmutun güncesi dedi ki...

Teşekkür ederim.