16 Nisan 2015 Perşembe

HAYATA YOLCULUK


HARİTADA BİR YER


"Yolculuk,gidilen şehirlere haritada çarpı işareti atmak değildir.Asıl yolculuk,çarpı işaretlerini ruhundaki yaralara yara bandı yapmaktır."
diye yazmış Hasan Söylemez 
(hayykitap) "Hayata Yolculuk" isimli bisikletle yaptığı yolculuğunu anlattığı kitabının bir yerinde.
Keyifle okudum.
Okurken onunla birlikte sevindim,üzüldüm,mutlu oldum.
Etrafa yaydığı o pozitif enerjisinden ben de nasibimi aldım.
Zorlu bir yolculuk;
Parasız ve bisikletle...
İstanbul'dan başlayıp İstanbul'da sonlanan bir Türkiye turu.
Cesaret,umut,paylaşım hem görünürdeki yolculuk hem de kendi içinde ki.

Bisikletin dikkatimi çekmesi İstanbul'u terkedip Bodrum'da yaşama kararı alan ve bu yolculuğunu da bisikletle gerçekleştiren Ahmet Coka sayesinde oldu.Bu macerasını bloğunda yayınladığı yazılardan 

keyifle okumuştum.Bu andan itibaren araba kullanmaktan hoşlanmayan ben bisikleti düşünür olmuştum.
Hatta Bodrum'a yerleştiğimde bir tane alırım diye hayâl kurmaya başlamıştım.Tedirginliğim ise şimdiye kadar bisikletle hiç bir şekilde birlikteliğimin olmamasıydı.
Ahmet Coka attığı bir tweet de
"Her yaşta öğrenilebilir.
Tolstoy 67 yaşında öğrenmiş."
demişti.
Bu andan itibaren bunu yapılacak şeyler arasına en üst sıralarda yer alacak şekilde not aldım.

Hayat aslında insana isteyebileceği ve yapabileceği her şeyi sunuyor.
Onu alıp-alamamak insanın kendisinde bitiyor.
Kimi zaman hayatın sunduğu güzellikleri almamak için kendimize nasıl da eziyet ediyoruz.
Nasıl zorluklar çıkarıyoruz.
Ne bahaneler uyduruyoruz.
Oysa hayat basit.
Onu anlamamız için önce kendimizle işe başlamalıyız.
Nasıl mı?
Onu da kişinin kendisi bulması lazım.
Hasan Söylemez kendisi için çözümü bulmuş ve gerçekleştirmiş.
Darısı bulamayanlara...

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Bazen hiç tanımadığı birilerinin sarfettiği sözler ya da hayallerini gerçekleştirmesi diğer insanlara şevk verir, motive eder.

Kitabın en üstündeki cümleye bayıldım bu arada. Doğa gibisi yok gerçekten.

Mahmutun güncesi dedi ki...

"Insan,insana ve tabiata dokundukca insan kalır!"
Doğanın içinde insan aklını kaçırıyormuş gibi oluyor mutluluktan.