19 Temmuz 2016 Salı

DARBE GİBİ BİR ŞEY


İNSANLIĞIN BİLİNEN GİZLİ YÜZÜNÜN ORTAYA DÖKÜLMESİ


Darbeye hayır...
12 eylül darbesini yaşayan bir insan olarak darbeye hayır diyorum.
Nice aileler paramparça oldu,nice ailenin kendisi ve evlatları yok oldu...
Ülke ise çok şeyler kaybetti.
O günün unutulmayan ünlü sözü ise belleklerde yerini aldı ;
"Asmayalım da besleyelim mi?".

Bugünün darbesinde ise dövülen,
öldürülen,köprüden atılmaya çalışılan günahsız emir kulu genç askerler büyük bir acı ile belleğimizde kendine yer buldu bile.
Bu yaşanılan neydi?
Sonu sonraya bırakılmış kısa bir film.
Üzerinden bir süre geçtiğinde olaylar ve olaylar arasında ki bağlantı daha iyi yorumlanacaktır.

Aklımın erdiğinden şu güne kadar değişik siyasi görüşlere sahip partilerin ülke yönetimine şahit oldum ama kandırılarak ülke yönetenine ilk defa rastlıyorum.
Kandırıla kandırıla darbe girişiminin olduğu günlere geldik.Oysa darbeyi gerçekleştiren o insanları o kademelere getirmek için yaşanılanlara hepimiz şahit olduk.
Her şey hepimizin gözü önünde oldu.

Dünyada parmakla gösterilen TSK nin hali artık ortada.TSK diye bir şey kalmadı.
Benim askerim senin askerin diye diye içi boşaltıldı.
Adalet dağıtan kurumlarımız da ortada.
Adalete güvenin kalmadığı bir dönem yaşıyoruz..
Her kurumda benzer şeyler yaşandı.
Gün geldi "Keser döner sap döner gün gelir...."
atasözünün yaşandığı ortamları gördük.
Din ile siyaset birbiriyle uyuşmayan iki kelime.
Şarlatanların söyledikleriyle değil okuyarak kendi aklımızla dinimizi tanıyalım.Tanıyalım ki yalan yanlış uydurma şeylerle kandırılmaları önleyelim.

Demokrasi hepimiz için...
Kişi veya parti çıkarı gözetilerek kurumların yapılarıyla oynanmamalıdır.
Daha özgür duruma nasıl getiririz diye düşünülmeli ve bu yönde adımlar atılmalıdır.
Güzel günler yaşayacağımızı umut ediyorum.
İnşallah.

NOT1 :
Cuma akşamı sosyal medyada ki tuhaf paylaşımlar süs olarak bir kenarda duran TV nu açmama ve haber kanallarını izlememe neden olmuştu.
Haftasonu izlemeye devam ettim.
Çoğu gördüklerim ise beni dehşete düşürdü.
Nasıl bir ülke olmuşuz.
Konuşmalar seçim mitinglerini aratmamaya başladığında da TV nu kapattım.
Dolayısıyle süs olarak bulunduğu yerde eski yerini aldı.

NOT2 :
Yazıma konu olan resim yağlıboya çalışmamdır.



Hiç yorum yok: