3 Aralık 2011 Cumartesi

CONTEMPORARY ISTANBUL'UN ARDINDAN...

              CONTEMPORARY ISTANBUL


              Bu sene de merakla beklediğim sanat fuarı 'Contemporary Istanbul'u gezmek için,kapanışın olduğu 27/kasım/2011 pazar gününün öğleden sonrasını ayırabildim.Akşamda ikincikat da 'yalnız batı' oyununu seyredeceğimden fuar için sadece 6 saat ayırabilmiş oldum.Tabii ki yeterli değil.Her zaman daha uzun bir süre ayıracağım kararını almama rağmen her seferinde zaman darlığını yaşıyorum.


              İlk dikkatimi çeken;sayıca yerli galerilere eşit yabancı galerilerin olması oldu(hatta fazlaydı diye düşünüyorum).Bu durum fuarın kalıcılığını ve dünyada tanıtımının çok iyi olduğunu gösteriyor.Bu sene 6.sı düzenleniyor.İstanbul'un bir sanat merkezi olması,beni nasıl gururlandırıyor anlatamam.


               Yurt dışına çıkmadan önce,gidilecek yerdeki önemli sanatsal faaliyetler için internet vasıtasıyle önceden bilet alıp konsere,gösteriye v.s. gitmek nasıl hoş bir şey ise diğer ülkelerden gelenleri İstanbul da ki sanatsal faaliyetlerin içinde görmek o kadar gurur verici.


               Fuarın genel koordinatörü Prof.Dr.Hasan Bülent Kahraman;'Çağdaşlık sadece günün içinde olmak,günü yaşamak değildir.Çağdaşlık günün geleceğe akan,geleceği belirleyen dokusunu oluşturmaktır.Çağdaş sanatın önemi budur.Öncelikle budur.Çağdaşlık,tam da bu nedenle,bugün iletişimin,etkileşimin,gerçeği yeniden üretmenin anlamıdır.


               Contemporary İstanbul çağdaşlığı böyle anlıyor,sanatı böyle değerlendiriyor.Bu yıl altıncısını düzenlediğimiz bu fuarlar farklı kültürlerin bir araya geldiği,farklı coğrafyalarda yaşayan insanları buluşturan ortak duyarlılıkların yoğrulduğu bir alan.' şeklinde fuarın amacını güzel bir şekilde açıklıyor.


               Fuarda ki galerileri gezerken ki mutluluğumu anlatamam.O havayı bile koklamak insana ayrıcalık veriyor. Başka zaman siz,zamanınız açısından bir kaç tane galeri geziyorken burada Türkiye'yi bırakın dünyanın değişik ülkelerinden ayağınıza galeriler gelmiş oluyor.Ahh ahhh ayaklarınız yere değmeksizin,uçuyormuşcasına geziyorsunuz...


               Fuarda ki galerilerden resimleri aşağıda sizlerle paylaşıyorum;




















O kadar çok eser var ki sadece figür ağırlıklı konulardan bazılarını yayınladım.Ben de bu aralar portre çalışmaları yaptığımdan genelde bu tarz resimleri fotoğraflamışım.

Hiç yorum yok: