31 Temmuz 2012 Salı

BİR DEMET ŞİİR

                    BİR DEMET ŞİİR

                    Bunlara şiir değilde şiire benzer şeyler diyorum.Belki benzemiyordur da...İçimden gelmiş alt alta cümleleri sıralamışım.Geçip de şairlerimizin kitaplarında okuduğumuz şiirlerle kıyaslamayın.O zaman şiire benzer de diyemeyiz.Hoşunuza gidiyorsa okuyun gıtmıyorsa gözlerinizi yormayın...

                    Benden,bana ait,beni anlatan...Üniversite yıllarında yazılmış...Değiştirilmeden aldım buğüne taşıdım...


BİR OLSAM

bir kuş,çiçek ve masal.
kuşlar gibi özgür,
çiçekler gibi dallı budaklı
ve masallarda ki gibi
bir dünyada olsaydım.
            (M.YUMRU)


ELLER

ah bu eller,
ne yapacak günün birinde,
ne işe yarayacak?
yoksa bir köşeye atılıp
yalnızlığa mı mahkum olacak?
                        (M.YUMRU)


ANI

dede çenesini bir açmaya görsün,
gelmişten geçmişten
anının biri bin parça.
hepsi de birbirinin içine girmiş.

sussada kalksak.
   (M.YUMRU)


KÖTÜ

biz kötüyü kötü yapana bakmayız,
kötünün kendisine bakarız.
böylesi daha kolay oluyor.
                    (M.YUMRU)


DİNLER MİSİN?

sana
kırmızı şapkalı kızın
masalını anlatayım.
bu yaşta masal mı
dinlenir deme.
akıllı olan kişi
her yaşta
masal dinler.
(M.YUMRU)


İHTİYARLIK

git git
görmek mi?
yüzünü şeytan görsün.

ağlamam arkandan,
gülerim buna kahkahalarla.

git
bir daha da gelme
çalma kapımı açmam da.

öyle ya
istesende gelemezsin artık.

gitsemde gelmese.
       (M.YUMRU)


ADSIZ ŞİİR

bu pazarlar hiç mi değişmeyecek?
değişmesi için ne yapıyorum ki
farklı bir pazar olsun.
           (M.YUMRU)




BİR ŞEY

bize zevk vermeye çalışan
bir kimsenin acılar içinde
kıvrandığını görmek
azaplı bir şey değil midir?
                 (M.YUMRU)

Hiç yorum yok: