29 Ocak 2013 Salı

AH FERDİ ÖZBEĞEN AH

AH FERDİ ÖZBEĞEN AH





Öğrencilik yıllarım,gazete aracılığıyla Saba müzik seti almışız;pikap,kaset çalar,radyo.Üçü birarada.Bir de müzik setini koyacağımız dolap vermişler.Dolabı,üst kısmına müzik seti,hemen altına kasetleri,onun altına da plakları(LP) koyacak şekilde dizayn etmişler.Nasıl sevinmiştim anlatamam.


İlk plağım,Ferdi Özbeğen'in ''Sana İhtiyacım Var'' isimli plağıydı.O aralar Orson Welles'in yönettiği ''Yurttaş Kane'' filminde yine kendisinin seslendirdiği ''I know what it is to be young,but you don't know what's to be old'' şarkısı bomba gibi patlamıştı.Her yerde bu şarkı çalıyordu.Böyle tutmuş şarkılara hemen Türkçe söz yazılıp piyasaya sürülürdü.İşte ''Sana İhtiyacım Var'' şarkısı da bunun Türkçe versiyonuydu.Tek plağımı bıkmadan dinledim.İleriki zamanlarda bu plağın öncesi ve sonrasında diğerlerini de aldım.Kimi plaklarında ne hatıralar gizli.





Bodrum,ikinci kez öksüz kaldı.Torba'nın sensiz tadı olmayacaktır.Hele Torba Sanatevi...Oranın güzelliğini senin sayende duyduk...Yaşadık...Hangi plağını alırsam alayım pikaba koyup çaldığımda bana neler neler anlatacak.Sen,müziğe sesinle eşlik edeceksin,ben de anılarımla...


Toprağın bol olsun.

NOT:Ali Rıza Türker'in Ferdi Özbeğen'le uzun süreli sohbetleri sonucu yazılmış ''Şöhret Dediğin'' isimli kitap sanatçının hayatını anlatıyor.Merak edenler alıp okusunlar.Kitabı aldığınızda içerisinde bir de CD bulursunuz,sizi geçmişe yolculuk ettirmek için.Şarkılar bittiğinde yüzünüzde güzel bir gülümseme bıraktığını hissedeceksiniz.Mutluluğun bir versiyonu.






Hiç yorum yok: