5 Şubat 2014 Çarşamba

"TAVŞAN DELİĞİ" OYUNUNA DAİR...


TAVŞAN DELİĞİ


Hayatın içinden bir konu alınıp sahnelendiğinde izlemeye korkarak giderim.Olmadık bir hareket,vurgu,mimik oynanan rolü havada bırakıp olmadı izlenimi yaratacağından oyuna adepte olmam da oldukca zorlaşır.
"Tavşan Deliği" oyununu izlerken bu korkuyu gereksiz hissetmişim dedim.
Evin salonunun bir köşesinde konuk olarak yaşananlara şahitsiniz.Teselli etmek,bir ucundan siz de tutmak istiyorsunuz ama yapamıyorsunuz.Sadece seyrediyorsunuz.
Acıları,üzüntüleri ve sevinçleri paylaşmanın dışında yapacağınız bir şey yok.Ne kadar gerçekci ve güzel oynadılar.


Füsun Erbulak,sizi çok izlemek istiyordum.Ohh izledim.Sizi yazmak elbette bana düşmez ama beğenimi ve diğer oyuncularla beraber hepinizin oyunculuğuna bayıldığımı da yazmadan geçemiyeceğim.


Oyunda farklı zamanlarda çocuğunu kaybetmiş iki anne...Birinin çocuğunu kaybetmesinin arasından uzun bir zaman geçmiş,diğerinin ise yeni.Esasında yaşanan acılar aynı ama zaman acıyı yaşama şeklini değiştirebiliyor.Şu ara okuduğum  kitaptan buraya da cuk diye oturacak cümleyi paylaşmak istiyorum:
"Zaman akıp gider.....,gerçeklik kurmaca içinde daha yumuşak,daha doğrusu kabul edilebilir bir niteliğe kavuşur.
(Akordeoncunun Oğlu/Bernardo Atxaga)"


Çocuğun ölümüne sebep olan genç ile annenin parkta konuşurken "paralel evren" den bahsetmesi ise beni aldı üniversite yıllarıma götürdü.Kuantum fiziği ve Kerem Bey,Genel Görelilik Teorisi ve Mehmet Bey...Heyyy arkadaşlar...

Serkan Üstüner,ne güzel oyundu öyle.
Günümüzün başarılı genç yönetmenlerini hayranlıkla izliyorum.Ne güzel işler çıkarıyorlar.
Emeği geçen herkesi coşkuyla kutluyorum.Her şeyi ailemizden,yakınımızdan birileri yaşıyormuşcasına yaşattılar.


YAN ETKİ

TAVŞAN DELİĞİ

Yazan: David Lindsay Abaire

Yöneten: Serkan Üstüner

Oyuncular:
Melike Güner,
Faruk Barman,
Füsun Erbulak,
Öykü Başar,
Yağız Can Konyalı


ADRES :

ASMALI SAHNE
İstiklal/Beyoğlu/İSTANBUL
(Pera tarafından geliyorsanız Tulip Otel'e kadar yürüyün.Otelin önüne geldiğinizde otele sırtınızı dönün ve karşınızdaki sokaktan yürüyün.Biraz ilerledikten sonra sol kolunuzda ki apartmanda "Asmalı" yazısını göreceksiniz.
Ya da Asmalı Mescitten geliyorsanız Sofyalı'dan aşağıya doğru yürüyün hemen aşağıdaki sağ sokaktan geçerek paralelindeki sokağa geçin(köşede polis kulübesi var)"Asmalı" yı göreceksiniz.)


NOT :
Oyunu beklemek için aşağıda gördüğünüz gibi hoş bir salonları var.
Üç fotoğraf bana ait,diğerleri ise internet sitesinden aluntılanmıştır.


Hiç yorum yok: