12 Mayıs 2015 Salı

BİR SERGİ İKİ TİYATRO OYUNU


UZUN BİR SÜREDEN SONRA KALABALIĞA KARIŞMAK


Önemli olmasa da bir kaç amaliyat geçirmem yaşamımın hareketliliğine 
sınır getirmişti.Bu anları kalabalıktan uzak,evimde kendimle başbaşa geçirdim.Bol bol kitap okudum,çok fazla olmamak kaydıyle resim çalıştım.


Kalabalığa karışırken tedirgin olmadım değil.Nasıl özlemişim buraları.Keyfini çıkarmaya çalıştım.
Kendimi yormadan usul usul...





Yunanistan İstanbul Başkonsolosluğunun Sismanoglio Megaro binası,Columbia Global Centers/Turkey ve Yunanistan İstanbul Başkonsolosluğunun 15 Nisan-15 Mayıs tarihleri arasında ortak düzenlediği,Mavi Seyyahlar;
Romare Bearden ve Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun sanatı sergisine ev sahipliği yapıyor.
Sergi Romare Bearden'in Homer'in Odysseia destanından esinlenen ve sanatıyla özdeşleşen Siyahi bir Odyssesia isimli çalışmaları ile Türk modern resminin en önemli temsilcilerinden Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun Batılı teknikle Anodolu temalarını harmanladığı özel bir seçkiyi izleyiciyle buluşturuyor.





NOT1 :
SİSMANOGLİO MEGARO
İstiklal caddesi,No :60
Beyoğlu/İSTANBUL


BÜLBÜL SUSTURULDUĞUNDA
(İstanbul Devlet Tiyatrosu Küçük Sahne)

"Yıl 2002,İsrail ordusu,Filistin'in Batı Şeria bölgesini bir kez daha işgal etmiştir.Ramallah kenti,
bombalanmakta,İsrail askerlerinin şiddet uygulamaları altında kıvranmaktadır.Uzun süreli bir sokağa çıkma yasağı vardır.Filistinli yazar,hukukçu ve insan hakları savunucusu Raja Shehadeh evinde,tek başına mahsur kalmıştır.
Bu ağır süreç boyunca,günlük yaşantısını sürdürme savaşı vermekte ve günlük tutmaktadır.
Oyunumuz,bu gerçek günlüklerden oluşmaktadır."
Yukarıdaki yazı oyun kitapçığından alıntılanmıştır.


O an yaşanılan duyguları bana yaşatamadı diye düşünüyorum.
Korku,çaresizlik,kimsesizlik,acı,üzüntü...Geri planda ki silah,bomba,tank sesleri ise sadece bir savaşın 
içerisinde olunduğunu hissettirdi.
Can evimden vurmalıydı diye düşünüyorum.Ayrılığın acısını,
kavuşmanın sevincini hissetmeliydim.
70 dakikalık tek perdelik bu oyunu gidip izleyin ve oyun hakkında kararınızı kendiniz verin.


KARDA
(Yanetki Tiyatro)

"Kimi evlerde,cızırtılı şarkılar eşliğinde,oyuncaklarla oynanır hayatlar.Görünmeyen bir tablonun içindeki,varolmayan bir manzara resmi gibi.Başlar mı sesler netleşmeye ya da gün ışığı eritir mi kardanadamları.Neyse,şu kar kış geçsin bakarız bir şeyler..."
Yukarıdaki yazı oyun kitapçığından alıntılanmıştır.


Monoton bir oyun.
Aynı tonda konuşmalar bir süre sonra sıkıntı veriyor.İnişli/çıkışlı duygunun ifadesi konuşmada kendini gösteremedi diye düşünüyorum.
Bir süre sonra birinci sırada oturanların davranışları oyundan tamamen kopmama neden oldu.
İlk defa sevgilisinin kucağına uzanıp oyun seyreden ve beline masaj yaptıran seyirciyle karşılaştım.
Bütün bunlar oyun sahneleniyorken oluyordu.Bunu ayrı bir yazıda yazacağım.75 dakika süren tek perdelik oyun.

NOT2 :
Fotoğraflar bana aittir.

2 yorum:

sihirli süpürgeee dedi ki...

Çok geçmiş olsun Mahmut Bey, umarım şimdi daha iyisinizdir. Güzel yazınız için teşekkürler, sergiden resimler o kadar güzel ki sergi hakkında genel bir fikrim oldu. Bülbül Susturulduğunda tiyatro oyununa gitmeyi düşünüyordum ancak Büyükşehir tiyatroları artık bana çok zevk vermiyor. Oyunculuk harika ama konular sanki suya sabuna dokunmayacak şeylerden seçiliyor gibi geliyor bana ya da gittiğim son oyunlardan sonra öyle bir izlenim edindim.

Mahmutun güncesi dedi ki...

Sağolun.
Tiyatro sezonu kapanmadan gidebildiğime gideyim istiyorum.Ama gergin çıkmak insana kendisini berbat hisssettiriyor.