28 Ağustos 2014 Perşembe

SANAT HER ZAMAN OLMALI


HANGİ DALI OLURSA OLSUN


Bu aralar sıcaklardan pek dışarıya çıkmak istemiyorum.Kalabalık yerlerden de kaçıyorum.Keskin ter kokusunun burnumu ziyaret etmesini istemiyorum.Her ne kadar çantamda yedek t-shirt taşısamda aynı duruma düşmek istemem.Güzel kokmak gibisi yok.





İstanbul'un ara sokaklarında sakin bir şekilde dolaşmak hoşuma gidiyor.Yeri geliyor yeni yerler keşfediyorum.
Fotoğraf çekiyorum.





Graffiti sanatı ara sokaklara hakim olmuş.Dükkanların kapanmış kepenklerini,boş duvarları renklerle şenlendirmiş sokak sanatçıları.İyi de etmişler.




Geçmiş haftaların birinde ARTER'de Füsun ONUR'un "aynadan içeri" isimli sergisini gezdim.Sergi,Türkiye çağdaş sanatının öncülerinden Füsun ONUR'un 1960'lardan günümüze uzanan yarım asırlık sanatsal üretimi içinden seçilen 40'ın üzerinde yapıtı biraraya getiriyor.




Adını Lewis CARROLL'ın aynı adlı kitabından ödünç alan sergi,Füsun ONUR'un üretimine kronolojik ya da tematik bir düzen önermekten ziyade,ONUR'un son derece özgün ve sezgisel bir kavrayışla yapıtları arasında kurduğu geçişkenlikler ve bağlantıların izinden ilerliyor.
(Füsun ONUR'la ilgili yazı sergi kitapçığından alıntılanmıştır.
Sergi 28/05/-17/082014 tarihleri arasındaydı.Bitti.)


Bu yaz sıcağında tiyatro olur mu demeyin?İkincikat'ta iki oyun izledim:"POZ" ve "LET".


"POZ" oyununu sevdim.Sezonda oynayacak oyunlardan diye düşünüyorum.Oyunu izleyeceğim gün epey ünlü vardı.Onların bir çoğunu tiyatro da izledim.Bir koltuk öteme etrafına sıcak,samimi enerjisini yayarak Beren Saat oturdu.Bu zarif,nazik,güzel insanı (Kıvanç Tatlıtuğ ve Kenan İmirzalı'yı) da bir tiyatro oyununda izlemek isterim.
Esra Dermancıoğlu'na bayıldım.Hele sona doğru inişli çıkışlı duygu selini ne güzel yansıttı.Emeği geçenleri kutluyorum.


Diğer izlediğim oyun "LET".
Oyunculuklara diyeceğim bir şey yok.Barış Gönenen'i ilk "limonata" oyununda izlemiştim.İnsanın kendine yaptığı katkıyı seneler nasıl da fark ettiriyor.Oyun beni sarıp sarmalamadı.Göndermeler güzeldi ama ne bilim oyun şöyle yüreğimden yakalayamadı.ilk önce oyunun kendisi çarpmalı daha sonra içerisindeki göndermeler oyun içerisinde yerini bulup izleyiciyi can evinden vurmalı diye düşünüyorum.

Neyse değişik günlerde çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmaya devam edeyim;












NOT :
"POZ" ve "LET" oyunları için kullanılan iki fotoğraf İkincikat'ın internet sitesinden alıntılanmıştır.
Diğer fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: