6 Kasım 2014 Perşembe

GÖNÜL AKKOR


TÜRK SANAT MÜZİĞİ SANATÇISI (1942 İSTANBUL)


Hatırlıyorum da uzun bir sessizliğin ardından bu albümü çıkarmıştı.Kaset almaktansa biraz bekleyip plağını (LP) alayım demiştim.Plağı çıkmadı.
İstediğim halde bu albüme sahip olamamıştım.Farklı bir ses yapısına sahip,hoşuma gidiyor.


Geçenlerde bir müzik marketin vitrininde gördüm ve hemen aldım.Sahip olmak yıllar sonraya nasipmiş.Şimdi de keyifle dinliyorum.

       Onca plağından sadece 4 tanesine sahibim (Türk Sanat Müziği şarkılarını içeriyor).





NOT 1:

GÖNÜL AKKOR
Ankara Radyosu 'nda stajyer olarak müzik yaşamına başladı ve kısa süre zarfında memleketin en popüler isimlerinden biri haline geldi.Arka arkaya yaptığı plaklar ile büyük bir başarı elde etti.Bu başarısını,sahne çalışmalarına da aktardı ve ülkenin en çok aranan assolistlerinden biri konumuna geldi.

Asıl olarak Türk Sanat Müziği şarkıcısı olarak tanınmasına ve daha çok bu alanda ünlenmiş olmasına rağmen,Türk pop'unda da söz sahibi oldu ve bu alanda yaptığı plaklar ile de büyük bir başarı elde etti.Türk pop'unun en önemli söz yazarları olan Sezen Cumhur Önal ve Fecri Ebcioğlu ile birlikte çalıştı.

Türk pop'unun bir başka önemli ismi Kâmuran Akkor'un ablası olan Gönül Akkor,1990'lı yıllarda da Sezen Aksu'nun önerdiği bir projeyi kabul etmiş ve bu albüm ile yeniden gündeme gelmiştir.

Yakın zamanda bir beyin kanaması geçirmiştir ve konuşma güçlüğü çekmektedir.


NOT 2:
Gönül Akkor'la ilgili yazı aşağıdaki internet adresinden alıntılanmıştır.



NOT 3:
Fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: