12 Kasım 2014 Çarşamba

"KERBELA" OYUNUNA DAİR...


KERBELA


Konusu itibariyle beni bir duygu selinden alıp diğer bir duygu selinin kucağına atacak diye beklentim vardı.Yaşananlar,vahşet,katliam...
Duygu patlamaları yaşatmalıydı.
Salona girdiğim gibi çıktım.Sadece Hz. Hüseyin'in kucağındaki bebeğin öldürülmesi içimi titretti.Oysa çölün ortasında günlerce susuz kalmak az bir şey mi?Haksızlık,
zulüm,başkaldırı...Bilemiyorum duygu şamarına tutulmalıydım diye düşünüyorum.


Hz. Ali'nin cenazesinde ki konuşmada görsellik hoşuma gitti.O anki duyguyu verdi diye düşünüyorum.Müzikler güzeldi.


Her devirde insanlar dini kendi çıkarları için kullanmışlardır.Buna karşı çıkan,mücadele eden insanlar ise her tür vahşete maruz kalmıştır.
Oyun içerisinde yaşananları başka başka açılardan bugünle kıyaslamadan edemedim.Güç-neyi savunduğuna bakılmaksızın,geçmişte de günümüzde de tercih edilen olmuştur.


Seyircisi bol ve alkışı çok bir oyun.
Gidip izleyin ve beğeni üzerine kararınızı kendiniz verin.


"Elini uzat,sana kaderin verdiklerini devşir."

"Bu toplumun kardeşlik türkülerini masala çeviren siz değil misiniz?"

KERBELA


İBB ŞEHİR TİYATROSU

Süre :2 Perde/2saat45dakika

Yazan :
ALİ BERKTAY

Yöneten :
AYŞE EMEL MESCİ

Sahne Tasarımı :
CEM YILMAZER

Kostüm Tasarımı :
HALE EREN

Işık Tasarımı :
CEM YILMAZER

Müzik :
TAHSIN İNCİRCİ

Efekt /SES DÜZENİ :
METİN KÜÇÜKYILMAZ

Yönetmen Yardımcısı :
CEM BAZA, CEREN
HACIMURATOĞLU
GÖKSEL ARSLAN
UĞUR DİLBAZ
MEHMET SONER DİNÇ

OYUNCULAR
ALİZE ERTEM
ASLI MENAS
ASLI ÖNGÖREN
AYBAR TAŞTEKİN
BARIŞ ÇAĞATAY ÇAKIROĞLU
BERFU AYDOĞAN
BORA SEÇKİN
BUĞRA CAN ILDIRIŞIK
BURAK DAVUTOĞLU
CAN ALİBEYOĞLU
CEM BAZA
CEYSU AYGEN
ÇAĞLAR OZAN AKSU
DAMLA CANGÜL
EMRAH CAN YAYLI
EMRE ÇAĞRI AKBABA
EMRE NARCI
ERCAN DEMİRHAN
ESEN KOÇER
FAHRİ KINCIR
FATMA İNAN
GİZEM AKKUŞ
GÜLŞAH BAYAR
HASİP TUZ
HÜSNÜ DEMİRALAY
İBRAHİM CAN
İREM ERKAYA
İSKENDER BAĞCILAR
LALE KABUL
MERİÇ BENLİOĞLU
MERT AYKUL
NAZİF UĞUR TAN
NİLAY BAĞ
NUR SAÇBÜKER OTAN
ÖZGÜR ATKIN
PERVIN BAĞDAT
SAVAŞ BARUTÇU
SEDA ÇAVDAR
SERAP DOĞAN
ŞENAY BAĞ
ŞİRİN KILAVUZ
ÜMİT BÜLENT DİNÇER
VOLKAN ÖZTÜRK
ZEYNEP GÖKTAY DİLBAZ

ADRES:


Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi
İBB Şehir Tiyatroları
Harbiye Mahallesi
Gümüş Caddesi No:3
Harbiye/İSTANBUL

Telefon:

Basın ve Halkla İlişkiler :


https://www.facebook.com/istanbulsehirtiyatrosu
https://twitter.com/sehir_tiyatrosu
e-mail: basin.yayin@ibb.gov.tr

web:

NOT1 :
Fotoğraflar İBB Şehir Tiyatrosunun yukarıdaki internet adresinden alıntılanmıştır.

NOT 2:
Oyun hakkında yazdıklarım eleştiri değildir.Sadece o an bana hissettirdikleridir.Bu konuda tiyatro eleştirmenlerini okumakdan çekinmeyelim.Eleştiri daha güzele ulaşabilmek için farklı bir yoldur.
Eleştiriyi yürek kaldırmalıdır.
Görünmeyeni görünür yapar.Eğer siz de bunu istiyorsanız problem yoktur.

Hiç yorum yok: