14 Kasım 2014 Cuma

TİYATRO,EĞLENCE VE TURŞU


GECENİN KARANLIĞINDA KAYBOLMAK

Haftasonu kendimi sokağa bıraktım.Proğramlarım dışında ayaklarım nereye götürdüyse oraya gittim.3 tiyatro oyunu izledim.
Sanırım beklentim büyüktü,hayâl kırıklığına uğradım.



O hayâl kırıklığıyla gittim kendime 3 kitap aldım.Öncesi raflar arasında dolaşıp kitap kokusunu soludum sonrası kitap sayfalarını karıştırıp okumalar yaptım.


Daha sonra müzik CD lerinin sergilendiği bölüme geçtim.Uygun fiyatta bulduğum 38 CD den oluşan bir müzik box aldım.
Sabahın ya da gecenin sessizliğinde müzik dinlemeyi seviyorum.
Kimi zaman sulu boya çalışırken ve kitap okurken bana eşlik eder.Bu anlar,
kendimi mutlu hissettiğim anlardır.


İstiklâl caddesi tamamen arapların eline geçecek gibi görünüyor.Belirgin bir şekilde saç ektirdiği belli olan kafası sarılmış erkekler ve onların yanında sadece gözleri açık kadınlar ne kadar çoğaldı.



Çiçek pasajında turşucuya uğrayıp turşu almadan olmazzzz...


Gecenin karanlığı ne süprizlere gebe.
O karanlığın kollarına kendimi öylecene bırakıyorum...

NOT1 :

1)KERBELA


İBB ŞEHİR TİYATROSU

Oyun, İslamiyetin doğuşunda var olan insancıl ve demokratik düşüncelerin iktidar mücadelesiyle geçirdiği dönüşümü "insan" olgusuna barışçıl bir vurgu yaparak anlatıyor.
(Oyun kitapcığından alıntılanmıştır)


"Elini uzat,sana kaderin verdiklerini devşir."

"Bu toplumun kardeşlik türkülerini masala çeviren siz değil misiniz?"

Oyun için hissettiklerimi buradan okuyabilirsiniz;

2)KİM KİMİ?


BASK TİYATRO

Kimsenin kazanamayacağı savaşların durmadan sürmesiydi ölümden bıkmak.Savaştığını sanıp kukla gibi oynatılmaktı ölümden yorulmak.'Savaş olmasın' diye bağırmaktı savaşçılara savaş açmak.Barış için savaşmaktı savaşanları barıştırmaya çalışmak.
Konuşunca ölüm kustuğunu bilmekti,
susmayı istemek.Fakat hepsini ellerinle öldürmekti,öldürene susmak! Peki nereye kadar?Kim kazanacak?Kim kaybedecek?Kim kimi yenecek?Kim bunu zafer sayacak?
(Oyun kitapcığından alıntılanmıştır)


Yukarıda oyun için yazılmış yazıyı okuyunca "acaba yanlış bir oyun mu izledim?" diye düşünmekten kendimi alamadım.Acaba hayâl kırıklığımın nedeni bu muydu?

3)ASİ KUŞ


ALİ POYRAZOĞLU TİYATROSU

Ali Poyrazoğlu,bir konuşma ustası;
anlatanla dinleyeni;oyuncuyla seyirciyi,uyuşmazmış gibi görünen şeyleri bir araya getirebilen,
kullanabilen bir usta.Ali Poyrazoğlu,
Asi Kuş’ta Bizet’in ünlü operası Carmen’in bir ucundan girip öbür ucundan çıkıyor.
(Oyun kitapcığından alıntılanmıştır)


Geçen sene gitmek üzere biletimi almış ama bazı özel sebeplerden gidememiştim.O zamandan bu zamana yazılanlar,söylenenler beklentimi oldukça yukarıya çekmişti.İstediğimi alamadım gibi...
"Kaplumbağa" oyununundan aldığım tadı bunda bulamadım.

Oyun için hissettiklerimi buradan okuyabilirsiniz;

NOT2 :
Tiyatro oyun afişleri hariç fotoğraflar bana aittir.

Hiç yorum yok: