29 Mart 2012 Perşembe

''BEN BUYUM'' CÜMLESİNİ İRDELEME...

                          ''BEN BUYUM'' CÜMLESİNİ İRDELEME...


                          Yaşadığımız toplum içerisinde ''ben buyum'' cümlesini kullanan bir çok insanla karşılaşırız.Bu cümleyi ''bencil'' kelimesiyle eşdeğerde bulurum.Böyle kişilerin karşısında bulunanlar ona göre davranmak zorundalar.Tamam da,bunlar karşısındakilere kendine davranıldığı gibi mi davranıyor?Hayır...İşte bu noktada ''ben buyum'' deyip işin kolayına kaçıyorlar.

                           Burada karşılıklı insanların birbirini tanıması da söz konusu değildir;kişiye göre davranış vardır.Başka bir ortamda vereceği tepkiyi burada veremiyor,insan.Dolayısiyle karşıdaki insan bir arada olduğu insanı kendine davrandığı şekli ile tanıyor.Tabii bu,hep böyle sürmüyor.Arada patlamalar yaşanıyor.Yaptıklarına her zaman verilen tepkinin dışında bir tepki verildiğinden ''ben bir şey yapmadım ki'' şeklinde kendisini korumaya geçiyor.Burada kişi kendisini sorgulaması gerekirken karşısındakini sorgulamaya başlıyor.Sessiz kalınıyorsa,aynı şeylerin tekrarı kaçınılmaz.Biri için değişen hiç bir şey yok ama diğeri için değişen çok...

                           Gerçekte herkes ''ben buyum'' diyebilir.Yalnız kendini düşünen,bencil insanların oluşturduğu bir toplum içerisinde yaşamış oluruz.Tabii bu topluluğun oluşturduğu gruba toplum diyebilirsek.Böyle kalıplaşmış laflarla dar bir alana sıkışmaktansa kendimizi geliştirelim ve empati yapmaya çalışalım.Belki karşımızdakinin yerine geçemeyiz ama en azından anlamaya çalışmış oluruz...

                            Birbirimizi anlamak için kendimize fırsat verelim.Hayat,o fırsatı vermeyebilir.

Hiç yorum yok: