7 Ekim 2013 Pazartesi

ANNE,BEN BARBAR MIYIM? 2

İSTANBUL BİENALİ

Galata'dan aşağıya dar sokaklardan, her geçen gün azalan tarihi binaların acı gülümsemelerini seyrederek yürüdüm.Yeni yapılmış binalar arasında bu eski binaların sayıları azalıyor.Yeni yapılanlar da estetikten ve tarihi binalara uyum sağlamaktan çok uzaklar.Eski binaların aksine yeniler gözlerinizi yoruyor,bakmak istemiyorsunuz.

Salt Galata'nın önünden geçip karaköye çıktım.Kalabalık.Av malzemeleri satan mağazaların önünden aheste aheste yürüyerek Galata Rum İlköğretim Okuluna geldim.Kapıdan kalın ve kaliteli baskılı İstanbul Bienali sergi kitapçığını alıp,gezime başladım.Kitapçığın pahalı olduğunu düşünmeyin,fiyatı 5TL.Hadi gezmeye başlayalım;









Okuldan çıkıp İstanbulModern'in hemen yanındaki İstanbul Bienalı sergisinin yer aldığı bir başka bina Antrepo 33'e doğru yürümeye başladım.Oldukça kalabalık bir sergi.Bu tür kalabalıklar,tanımadığım insanlardan oluşsa da beni mutlu eder.Sanatla uğraş veya uğraşma izleyen her insana farklı bakış açısı sunuyor.Hayata farklı yönlerden bakmayı,düşünmeyi ve yorum yapmayı öğretiyor.Hadi bakalım sergiyi gezmeye başlayalım;













Sergi hakkında biraz daha bilgi edinmeniz açısından sergi kitapçığından alıntılamış olduğum aşağıdaki yazıyı sizlerle paylaşıyorum;
                                           Sergi sanat aracılığıyla ''kamusallık'' kavramını yeniden düşünme imkanı yaratmayı,yeni düşünce ve hayal gücü kanalları açmayı ve kamusal bir buluşma ve tartışma zemininin yaratılmasına katkıda bulunmayı hedefliyor.Bienalde bu yıl farklı kuşaklar ve çeşitli coğrafyalardan 88 sanatçı ve sanatçı grubunun barbarlıkla uygarlık,doğayla kültür,tekille evrensel,özneyle toplumsal olan ve rastlantısallıkla düzen arasındaki ilişkiyi yeni ve bilinmedik diller ortaya koyarak sorunsallaştıran sanat pratiklerine,ve bu ilişkileri görsel olarak katmanlandırarak dilsel ve düşünsel süreçleri duygusal deneyimle birlikte açan işlerine öncelik verildi.

Buraya kadar gelmişken İstanbul Modern'e uğramadan olmaz.''Geçmiş ve gelecek'' isimli yeni koleksiyon ve Erol Akyavaş  Retrospektif sergisini zevkle gezdim.Buradan resim fotoğrafları paylaşamıyorum çünkü ''fotoğraf çekmek yasak''.






NOT 1:
Fotoğraflar bana aittir.Devamını görmek için sergiyi ziyaret etmeniz gerekiyor.Bence en güzeli kendinizin birebir ziyaretidir.Video gösterilerini de görmenizi tavsiye ederim.

NOT 2:
Antrepo no.3,Galata Rum İlköğretim Okulu,ARTER,SALT Beyoğlu ve 5533,10:00-19:00 saatleri arasında pazartesi hariç diğer günler gezilebilir.5533 pazar günleri de kapalıdır.


Hiç yorum yok: