20 Ekim 2013 Pazar

''BENT'' OYUNUNA DAİR...


BENT



Tiyatro sezonumu bu oyunu izleyerek açtım.Umuyorum bu sezon geçen senekinden daha çok oyun izleme olanağım olur.

Tiyatro D22,gencecik insanlar tarafından kurulmuş.Bravo diyor,cesaretlerinden dolayı kutluyorum.Uzun soluklu bir tiyatro olmasını canı gönülden diliyorum.




Sıcacık kafesinde çayımı yudumlayarak oyunun başlama saatini bekledim.Nazi Almanyasında eşcinsellerin dünyasının nasıl ele alınıp işlendiğini merak ediyordum.Tüylerimi diken diken eden,insanlık ayıbı olduğunu düşündüğüm nazi Almanyası ile ilgili filmleri ve belgeselleri izlemeye-biriktirmeye çalışıyorum.

Salondan içeriye girdiğimizde oyuncuların konuşarak,bağırarak ortada dolandıklarını görüyoruz.Kimi zaman seyircinin gözlerinin içine bakarak konuşuyorlar.O zaman oyunda mıyız yoksa karşılıklı bizle mi konuşuyor ikilemini yaşıyoruz.Biz de oyunun içindeyiz,sahnede ki salonun bir köşesinde sandelyeye oturmuşuz gibi.



Eğlenilen,içilen bir gecenin sabahı,iki kişinin yaşadığı bir evde hatırlanmayan üçüncü bir kişi ve beraber yaşanılanlar.Duvarda gösterilen filmden gece nerde ve nasıl bir eğlence yaşanmış öğreniyoruz.Oyun süresince zaman zaman kısa filmler bize eşlik ediyor

Oyunda nazilerin,eşcinsellerden de yahudiler gibi kurtulmak istemesi öncesi ve sonrasını yaşıyoruz.




Max'In,arkadaşı Rudy'i bırakmayarak kaçış için amcasının verdiği bileti kabul etmeyeşini ve sonrasında da yakalanıp toplama kampına götürülüşüne tanık oluyoruz..Oyunun ilk bölümünün sonunda Rudy'e olanlar içimi açıttı.

Çok birşeyler yazmak istemiyorum.Tiyatro kurma cesaretini gösteren bu genç insanları izlemeye gidin derim.Cesaretlerini oyun seçiminde de göstermişler.Meltem Cumbul yönetiminde güzel bir oyun çıkarmışlar.




Max'ın kanp öncesi ve sonrası hayata,sevgiye ve bir çok şeye bakışının değişimini izlerkeni kendimizi de sorgulamamıza neden oluyor.

Her zaman,her yerde koşullar ne olursa olsun "sevgi" vardır."Sevgi" nin olmadığı bir dünya yaşanılası bir dünya değildir.Böyle düşünüyorum.




TİYATRO D22 

 BENT 

Yazan :Martin SHERMAN 
Yönetmen :Meltem CUMBUL 
Prodüktör :Hilal ERDOĞAN 
Oyuncular :Berkay ATEŞ,Can KULAN,Emir ÇUBUKÇU,Sercan SUNGUR,Necati KUTLU,Mesut ÖZKEÇECİ ve Reha ÖZCAN 
Film Kreatif Prodüktör/Yöneten:Ali BETİL Dekor Tasarımı :Barış DİNÇEL 
Kostüm Tasarımı :İlayda SARAN 
Film Kostüm Tasarımı:Bahar KORÇAN Işık Tasarımı :Cem YILMAZER 
Müzik :Nurkan RENDA 
Koreografi :Berk SARIBAY 
Yönetmen Asistanı :Gamze KARADUMAN 
Afiş :Mehmet TURGUT 

 NOT 1: 
Tiyatro D22 nin aşağıda vermiş olduğum internet adresine girerek tiyatronun kendisi ve oyunları hakkında gerekli bilgileri alabilirsiniz. http://www.tiyatrod22.com/ 

NOT 2: 
Şair Ziya Paşa Yokuşu no:13/A 
Galata Kuledibi Beyoğlu
(Tünelin sağındaki yoldan aşağıya doğru inin Şair Ziya Paşa yokuşunda solda binaların arasında biraz içerde bir hanın kapısından içeriye adımını atıyor gibisiniz.İçeriye girdiğimizde o küçücük bahçede yolunuzu bulursunuz.Yok tiyatroyu hâlâ bulamadıysanız iki etraftaki esnafa sorabilirsiniz.Yalnız D22 tiyatroyu sorduğunuzda yanıt alamayabilirsiniz o nedenle hemen arkasından hamursuz fırınını sorun hemen göstereceklerdir.Ben bunu yaşadım.)

Email:tiyatro.d22@gmail.com 
TLF:0212 293 19 92  
      0535 235 32 03 

NOT 3:
2.fotoğraf bana ait,diğerleri ise Tiyatro D22 nin internet sitesinden alıntılanmıştır.

Hiç yorum yok: