13 Şubat 2012 Pazartesi

BALIKESİR ŞİİRLERİ 1

               BALIKESİR ŞİİRLERİ 1


               Askerliğimi bu güzel şehirde yaptım.Bu şehri sevdim mi sevmedim mi bir türlü anlayamadım.Ama hasret ve özlem duygusunu çok iyi tattım.Güzel geçti dense;ne açıdan,kötü geçti dense;ne açıdan?Dolap beygiri gibi aynı şeyleri söylemeye devam ederiz.O zaman da dediğim şeyi tekrarlamak istiyorum;askerde bir aydan sonra geçen zaman hayatımızdan çalınmış zamandır...


BEYAZ

ben kar ile burada tanıştım,
burada iç içe oldum.
her şeyin beyaz olduğunu
burada gördüm.
yer beyaz,damlar beyaz,
beyaz beyaz.

burada özlemler de beyaz.
hasret bir başka beyaz,
ben,ben de beyaz.
            (M.Yumru)



ADANA

bir şehir,bir çocuk.

hep birlikteydiler
bir bardaktan içer
bir tabaktan yerlerdi.
hep oynarlardı ve gülerlerdi.

gülmek güzelliktir,
güzellik çiçektir,
çiçek hava,hava yaşamak.

hava artık o hava değil.
çiçekler bile bir başka.
burda kar yağar,
kuşlar yine türkü söylerler
hep o aynı türküyü.

bir şehir,bir çocuk.

çocuk var,şehir yok
şehir var,çocuk yok
ve bir türkü tutturur
iki ses uzaklardan gelir
bir vücut da birleşirler
özlem,hasret bitinceye dek.

doyasıya öpüşürler,şehir ve çocuk...
                                  (M.Yumru)


ÇARŞIDA GEZİNTİ

dolaştım bugün çarşıda.
ayaklarım bizim sokağı,
gözlerim tanıdık bir insan aradı.
nerde büyüksaat?
nerde kızların peşine takıldığımız gülbahçesi?
nerde oturup bir kaç arkadaş sohbet ettiğimiz
ve yudum yudum içtiğimiz sular semti?
bu binalar yabancı,
bu insanlar hepten yabancı.
nerde o insanlar;güleç,şen,kibar ve sıcakkanlı?
bunlar değil mi?
ama ben bu şehri sevmedim ki...
                              (M.Yumru)


GÜLMEK

ben hep güldüm
siz de gülün.
kahkahalarım ortalığı çınlatırdı,
siz de çınlatın.
bilin ki gülmek güzelliktir,
siz de gülün,
güzellik nedir görün.
                 (M.Yumru)


GÜNLER

güneş doğsun
ama doğduğu an batsın
ve günler göz açıp kapama
kadar kısa bir
zamanda geçip gitsin.
                 (M.Yumru)


SOĞUK

siyah,acı ve gürültülü.
rengi siyah,
tadı nahoş,
sesi ise bir senfoninin
çıkarmakta olduğu
en yüksek ve en sert sestir.
                    (M.Yumru)



AYRILIK

bir damla;saf,duygusal ve hüzünlü.

kokuyorum
bir çiçeğin çevresine yaydığı koku gibi;
hasret/özlem.

bir burukluk sarar içimi her düşündüğümde
ve bir damla bir damla daha
yavaştan içime akar,
düşünceler bulut olur,
bulutlar birbirinden ayrılırlar
ve ben dağılırım her bulut dağılışında
ve içimde garip bir burukluk ve hüzünle.
bir damla bir damla daha
ak içime,doldur.
kadeh olayım,gelip bilmeden biri içsin.
ayrılıklar hep hep ona geçsin.
kadeh bitsin sonuna dek
ve bir gül koysunlar kadehime,
bir kırmızı gül olsun,
büyüsün ve güzelliği yayılsın
yaşamın karanlıklarına doğru...
                     (M.Yumru)


YEŞİL

çiçek sarı,
çiçek kırmızı,
çiçek yeşil;
dalı yeşil,yaprağı yeşil.
onu gören gözler bile yeşil.
yosa bulutlarda mı yeşil?
                    (M.Yumru)

Hiç yorum yok: