12 Şubat 2012 Pazar

JAZZ MÜZİĞİ İLE TANIŞMAM

            JAZZ MÜZİĞİ İLE TANIŞMAM


            Okul dönüşü,yorgun bir şekilde gelinen evde,radyoyu açıp kanepenin üzerine kendimi attım.Hani uyku ile uyanıklık arasında bir an olur ya,işte onun keyfini çıkartıyorum.Uyanık mıyım,uyuyor muyum,yoksa bir düş içerisinde geziniyor muyum?...Radyodan (TRT 2) gelen müziğin notaları düşümün içerisinde ne hoş melodiler oluşturuyor.Bu kadife gibi sese sahip olan kim?Bu ses ve müziği oluşturan diğer ensturamanlar ne hoş bir uyum içindeler.Aralarda müzik aletleri birbirlerine şov yapar gibi tek başlarına nasıl konuşuyorlar...1,2,..,5...Hala kim söylüyor bilmiyorum.Sinirlenmiyor değilim,arada sanatçı anons edilmez mi diyerekten...Uyku durumu bir başka güzellişti,bu müzikle.

             Spikerin sesini duyduğum andan itibaren ne uyku,ne düş,hiç bir şey kalmadı.Gözler açılmış,kanepede oturur vaziyette ''Sarah Vaughan'' ismi kafamın içinde bağrışıyor...

             Ertesi gün bir plakçıya gidip ismini ilk defa duyduğum sanatçının kasetini edinmek istedim.Şu an ellerinde mevcut olmadığını ama içerisinde O'nun da olduğu bir kaset önerdi,satıcı.Aldım.İçerisinde kimler yok ki;Ella Fitzgerald,Aretha Franklin,Peggy Lee,Ray Charles...Daha kimler yok ki,jazzın ilahları (tabii sonradan öğreniyorum).

             İlk aldığım plaklar (LP) kasetin içerisindeki sanatçıların çıkardıkları oldu.TRT 2 radyo kanalının sürekli dinleyicisi oldum.Ne müziklerle,ne sanatçılarla tanıştım ama...TRT 2,sonra TRT FM oldu,daha sonra da arabesk dahil olmak üzere her şeyi çalan bir radyo kanalı haline geldi.Ben de takip etmemeye başlamıştım.Şimdi ne durumda bilgim yok.

             Geçen zaman içerisinde yabancı sanatçılar yanında türk jazz sanatçılarını tanımaya başladım.İlk tanıdığım Önder Facon,hemen arkasından Kerem Görsev oldu.Bunlar demirbaş sanatçılarım olmakla beraber zaman içerisinde bir çok türk jazz sanatçısının müziği ile tanıştım.TRT TV sayesinde Nükhet Raucan'ı tanıdım.Geçenlerde jazz CD arşivime yine TRT nin jazz arşivinden yayınlanan N.Raucan'ın bir Cd sini ekledim.TRT arşivinden yayınlanacak ne jazz proğram kayıtları vardır,takip ediyorum...

             3-4 senedir türk jazz sanatçılarını takip ediyor ve onların ürettiklerini satın alıyorum.Ehhh türk jazz CD arşivim de fena sayılmayacak duruma geliyor...Jazz sanatçılarımızın çoğunluğu dünyada da tanınıyor,kendileri gibi ustaca çalan yabancı sanatçılarla albümler çıkarıyor ve konser veriyorlar.

             Şimdi CD ve DVD arşivime yenilerini eklerken konserleri de takip etmeye başladım.Ülkemizde güzel jazz festivalleri oluyor.Bunun dışında da konser vermek üzere gelen çok değerli sanatçılar var.Elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum.İtiraf etmeliyim ki,çalışma düzenim açısından bir çoğunu kaçırıyorum.Zaman ve olanak açısından gidebileceklerime gitme çabasını gösteriyorum.O keyifi canlı canlı yaşamak tadılası bir duygu....Tadın...

              Jazz,hikayeni anlatmaya devam et.Her zaman,dinlemeye hazır birinin olduğunu bil.Seni seviyorum...

Hiç yorum yok: