17 Şubat 2012 Cuma

BALIKESİR ŞİİRLERİ 2

                    BALIKESİR ŞİİRLERİ 2


                    Ahhh askerlik bazen aklıma gelirsin,senden ne kaldı diye düşünürüm;neden aklıma hiç bir şey gelmez?Bir kaç arkadaşlık;o zamana dair,sonraya ait olamayan.Her gün yapılan aynı şeyler aklıma yer etmiş.Kimi insanlar,bu monoton hayatı nasıl da ballandıra ballandıra anlatırlar,şaşarım.Kimi zaman askerlik anılarını anlatmaya görsün biri,dinlemediğimin farkına varıyorum.Çalınmış veya yaşanmamış hayatın neyini anlatıyorsun?Yaşadığın hayat,o zaman içerisinde geçirdiğin hayattan bu kadar mı renksiz,kişiliksiz?



HER ŞEY BİR RENK

gözlerim artık yeşil
niye her şeyi yeşil görüyor?
çiçek bile yeşil,bulutlar yeşil,yeşil
mavi üzerine serpiştirilmiş yeşiller
hani basma entariler olur ya
allı yeşilli,morlu sarılı.

her yerde yeşil var
hangi tonda yeşil istiyorsan.
ben de hepsi var,
tartayım kilo kilo
isteyene istediği tonda vereyim.
al bende ki de senin olsun,
sizin olsun,hepinizin olsun.
                  (M.Yumru)


YEŞİL KUMRU

Bir ressamın elinden çıkmış,tablo gibi
seyretmek doğayı;çiçekler,ağaçlar,hayvanlar.

İşte bir kuş,uç uç haber götür.
geçenlerde bir kumru geldi yanıma
yeşil bir kumru,
siz gördünüz mü yeşil bir kumru?

Konuştu konuştu,hiç susmadı,
hep konuştu.
zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık.
tam ben konuşacaktım ki uçtu gitti
üzüldüm,dinlemedi diye.
şimdi o yeşil kumruyu bekliyorum
belki çıkar bir gün gelir diye.



ÇİÇEĞE DOĞRU

yarin güneş doğacak,
parlaklığı göz kamaştıracak,
aydınlığı insanın içini ferahlatacak
ve kafalarda sadece bir düşünce,
cefakar,vefakar anneler,ANNELER.
                                      (M.Yumru)


YALNIZ ADAM

sonbahar yaprakları gibi
bir o yana bir bu yana savrulan ben,
deniz üzerinde yalpalayarak
süzülen gemi ben.
hani bulutlar vardır
maviler deryası üzerine dağılmış
baktıkça dağılan işte o ben.
bir dere akar dağları ikiye bölerek
etrafında dağ çiçekleri,yabani otlar vardır.
bir geyik çalılar arasında yavrusunu gezdiriyor.
bu yağmur da neyin nesi,
etrafın büyüsünü bozmaya mı niyetli?
yok yok yağsın,ıslatsın,ta içime kadar.
gözlerimden akan yaşları
yağmur damlası sansınlar,
demesinler ki erkek ağlamaz ama ben ağlıyorum.
gözyaşları bunlar,yağmur yok
güneşli,toz pembe bir dünyadayım.
bu gözyaşları neden?
gözyaşları,her damlası mutluluk,neşe,sevinç...
bir tekne ve yalnız,aheste aheste süzülüyor
taa güneşin doğduğu yere doğru
ve bir gül koparıyor her geçtiği yerden.
deniz mavisi bir gül...
                (M.Yumru)



SILA ÖZLEMİ

ötün kuşlar
gün sizin seslerinizle doğsun.
bu kumru sesi de nereden geliyor?
memleketimden mi haber var?
öt kumrum öt
geçmişe götür
sonra da al beni bu diyarlardan götür.
                                (M.Yumru)


ÜMİTLER,HAYALLER VE İSTEKLER...

şarkının tatlı nağmeleri,
çiçeklerin sarhoş eden kokusu,
her ağaç ve bir yol.
içince mi sarhoş olunur,
ben böylede içmişten beterim.

çocuklar,o güzel çocuklar
sesleri;şarkı,türkü.
istekleri,cana kurban.
kim istemez çocuk olmayı
saflığı,temizliği,o toz pembe bir hayatı
tekrar yaşamak,
şu ağaçlar arasında delice koşmak
ve bağıra bağıra şarkı söylemek...
ahhh!O taş,nasıl yıktı,beni yere.
hayallerim,düşüncelerim kayboldu,
film koptu tam orta yerinden.

heyecan,heyecan her şeyde,
her yerde heyecan.

bak,artık ay doğdu
şu mehtabı,şu yıldızların güzelliğini
ve şu şarkının tatlı nağmelerini kim bozabilir.
hayat bu,hayat gülmek,
yaşam tebessüm,çiçektir,güzelliktir.

bak bir kuş
doğanın her rengi üzerinde buluşmuş.
göz alıcı,kamaştı gözlerim.
kapat kapat,tekrar aç
ve istediğin dünya olsun.
                (M.Yumru)


BALIKESİR

sen ve ben,
kolkola ne günler yaşadık;
iyi veya kötü.
artık belleklerde yaşayacak bu şehir,
bu arkadaşlıklar,her noktasına kadar;herşey.
ahh ahh!İşte hayatımın bir parçasını
daha noktalıyorum,
senle başlayıp yine senle biten parçasını
BALIKESİR.
         (M.Yumru)





Hiç yorum yok: