26 Kasım 2012 Pazartesi

''AH SMYRNA'M,GÜZEL İZMİR'İM'' OYUNUNA DAİR...

      AH SMYRNA'M,GÜZEL İZMİR'İM





       18 Kasım pazar günü izlediğim ikinci oyun.Saat 18:30 da oyunu izlemek üzere koltuğumda hazır bekliyorum.Oyun İzmir'de bir konakta geçiyor.İlk bölümde konakta ki hareketliliğin,üzüntünün ne olduğunu anlıyorsunuz.O ağır havayı hissediyorsunuz.


 
 
      Savaş bitmiş ve sonrası Rum ve Türk topluluklarının karşılıklı göç etmesi zorunlu kılınmış (Mübadele Yasası).Konak sahibi Rum aile de göç hazırlığında.Yıllardır bir arada yaşamış Türk yardımcıları da bu göçe yardım ve tanıklık yapmaktan başka bir şey yapamıyor.


      İkinci bölüm bazı şeylerin ortaya çıktığı,yıllarca (belki) söylenemeyenlerin bir bir ortaya döküldüğü bölüm;sevgi,acı,hüzün,nefret.Savaş,iki tarafıda farklı farklı açılardan vurmuş.Bunlar yer yer karşılıklı olarak birbirlerinin yüzüne vuruluyor.İçim acıdı,üzüldüm.Savaş,birarada yaşayan iki toplumu ne hale getiriyor ve günümüzde hala savaş çığlıklarıyla ortaya çıkanlar olabiliyor.


       Türk ailenin küçük çocuğunun sünnetinden sonra iki evin delikanlısının karşılıklı oynamalarını görmenizi isterim.Ama ne oyun.Ağızdan çıkan hiçbir söz olmamasına karşın vücutlar karşılıklı olarak haddinden fazla bir çok şeyi söylüyor.Nitekim sonunda da birbirlerine giriyorlar.


      İkinci bölüm oyuncuların hepsinin oyunculuklarının tavan yaptığı bir bölüm.Yerinizde duramıyorsunuz.Onların üzüntülerini,acılarını ama herşeyini sizlerde paylaşıyorsunuz.


      Yasak aşk nasıl sonuçlanıyor?İki genç birbirlerini anlıyabiliyorlar mı?Koskaca İzmir yanmış,yanarken de geçmişi,geleceği,hayalleri ve umutlarıda mı küle çevirmiş?Hepsinin yanıtlarını oyunda buluyorsunuz.


      Bütün bu hesaplaşmalardan sonra biraraya gelerek Rumca ve Türkçe şarkılar söylemeleri yok mu?Harikaydı.


     Alkışlar dinmek bilmedi.Alkışları her noktasına kadar hakettiler. Bu güzel oyun görülmeli.Gidin derim.

NOT 1:Biletimi Tiyatro Pera gişesinden kredi kartımla önceden aldım.30 TL olan bilet fiyatı için 33 TL ödedim.Neymiş efendim kredi kartıyla aldığım için banka komisyonu kesiliyormuş.Şimdiye kadar kaç Tiyatroya gittim ve kendi gişelerinden bilet aldım böyle bir uygulamayla karşılaşmadım.Yanlış uygulama.Kendi gişenizin Biletix'den farkı ne?O farkı,bileti nakit alınca mı göreceğiz.Bu uygulamayı düzeltiniz,lütfen.Yanlışlık oldu demenizi beklediğimi de belirtmek isterim.3 TL de gözüm yok,uygulanış yanlış diye düşünüyorum.

NOT 2:Fotoğraflar Tiyatro Pera'nın internet sitesinden alıntılanmıştır.
 

AH SMYRNA'M,GÜZEL İZMİR'İM

 
Yazan-Yöneten: Nesrin Kazankaya
Dramaturgi: Şafak Eruyar
Dekor: Başak Özdoğan
Kostüm: Fatma Öztürk

Müzik Yönetmeni: Ezgi Kasapoğlu
Müzik Düzenleme: Emil Tan Erten
Dans Düzeni: Cemal Atilla/Güneş Çağlar
Rumca Çeviri: Meri Madeleni
Yönetmen Yardımcısı: Zeynep Özden
Oynayanlar:
Eleni: Aysan Sümercan
Konstandinos: Muhammet Uzuner
Ioanna: Nesrin Kazankaya
Polyxeni: Defne Halman/Başak Meşe
İlias: Emre Çakman
Mehmet: Doğan Akdoğan
Müzeyyen: Linda Çandır
Theodopulos: İlker Yiğen
Lefkothea: Selin Sevdar
Ali Rıza: Asır Akkaya
Yapım Asistanları: Onur Atilla, İlke Melikoğlu, Melike Yıldırım, Gamze İpek
Oyun Fotoğrafları: Mehmet Aslan
 
 
ADRES:


Tiyatro Pera

Sıraselviler Cd. No: 26 Taksim / İSTANBUL
T: 0212 245 44 60
E: pera@tiyatropera.com
info@tiyatropera.com 



 http://www.tiyatropera.com/


Hiç yorum yok: