8 Kasım 2012 Perşembe

ALDIĞIM YENİ KİTAPLAR

ALDIĞIM YENİ KİTAPLAR





Bu haftasonu tiyatro keyfi yaşamak üzere İstiklal'e geldim.İlk oyun saat 14:00 ,ikinci oyun ise saat 17:00 de başlıyordu.Kendime kahvaltı ziyafeti verdikten sonra oyuna başlanacak noktaya doğru sallana sallana gittim.Farklı bir deneyim yaşayacaktım.Sokakta tiyatro oynanacaktı.Hoştu,sevdim 6dansonra tiyatronun ''yokuş aşağı emanetler'' oyununu.Hala oynanıyor,Gitmediyseniz Kumbaracı50 den biletlerinizi alabilirsiniz.





Birinci oyundan sonra ikinci oyunun başlaması arasında ki boşlukta Mephisto Kitabevine gittim.Almak istediğim bu dört kitabı aldım.Beşinci bir kitap daha vardı ama onu alamadım.''Hayal Kahvem'' in bir yazımda belirttiği Atilla Atalay'ın ''delilerin denizi'' öyküsünün olduğu kitabı.Bu yazarı daha önce okumadığım için hangi kitabı bilemiyorum,orada çalışanlarda yardımcı olamayınca bu dört kitapla çıktım.''Hayal Kahvem'' eğer bu yazımı okursanız yukarıda bahsedilen öykünün bulunduğu kitabın adını yazar mısınız?









Kitaplardan Ayşe Kulin'in ''Bora'nın Kitabı'' bir solukta okundu.Türkiye gerçeği.Geri planda işlenen konu içimi acıttı.Belki birçok kimseye ters gelecek bir aşkı o kadar güzel anlatmış ki farklılığını hissetmiyorsunuz bile.Her ilişkide yaşanan şeyler.Geri planda işlediği konular günümüzde hala yaşanıyor.Bedri ve Recep'in annelerinin,Cemile'nin yaşadıklarını gazetelerde hergün okumuyor muyuz?21. yüzyıldayız ve ileri demokrasiden bahsediyoruz ama kız çocukları hala aynı şeyleri yaşamakta.





Kitaptan hayallerle ilgili hoşuma giden cümleleri aşağıda sizlerle paylaşıyorum.Tabii ki o kadar güzel cümleler var ki,kitabı okumak gerek;




''Hayallerimizle uzun süre oyalandık!Sonra,zaman içinde gördük ki,hayatın gerçekleri hayallerimizle örtüşemiyordu bir türlü.''






''Kızlar da istedikleri hayali kurabililer abi!Kafamın içindeki hayale kim ne karışır!''





''Kimseye açamayacağım sırrımla sığınabildiğim yegâne limandı hayallerim!Bu limanda yapayalnızdım.''





''...uzun zamandır hiç olmadığımız kadar tasasızdık,neşeliydik!Üçümüzün de birbirimizden gizlediğimiz hayalleri uçsuz bucaksızdı.''





''İnsanlardan kaçsam hasretlerim,günahlarımdan kaçsam vicdanım beni bir köşede yakalayıveriyor.''








Murathan Mungan'ı severim,kitaplarını zevkle okurum.Bu deneme kitabını da zevkle okuyacağımı düşünüyorum.









Küçük İskender'in almak istediğim bu son kitabını da almış oldum.Şiir gecelerine bir türlü denk düşmedi,katılmak istiyorum.Bu haftasonu Roxy de var diye biliyorum.Saat 20:30 da İkincikat da oynanacak ''Yalnızlar Klübü'' oyununa biletim var,oyundan sonra gitmeyi düşünüyorum.Umuyorum o zamana kadar önemli birşeyler kaçırmamış olurum.










Bu kitabı da Yekta Kopan'ın bloğunda tavsiyeleri üzerine alacağım kitapları yazdığım küçük not defterime yazmışım.Bu yazarı da okumamışım.Eee kitap alıyorken bunu da alayım,tanışayım demişim.





İlk kitap okundu,onun dışında diğer üçünü okudukca yorumumu buraya yazarım.


Bol kitaplı günler diliyorum.



NOT:''Hayal Kahvem'' aradığım ama bulamadığım 5. ci kitabın adını yazdı da satın alabildim.Atilla Atalay'ın ''Kalbin Böcüü''.





''Gün doğarken Boğaz'ın olan güzelliğini sergileyip aklımı alıyor.''

''..,sıra sıra barlara felan değil,daha arka sokaklara,kederli gölgelerin dolaştığı diplere karışır giderim ben.''

''...ödüm patlıyo benim Taksim'in arka sokaklarından.Biliyorum,bı dalıp gidersem kimse bulup da çıkaramaz beni buralardan..''

''..babasının elini bırakıpda kaybolmuş çocuk gibi;bisürü yaşla birlikte,korku,telaş,çaresizlik,ööle bişeyler akıyo gözlerinden .''

''Aşkı başka bişey sanan,içki içip kaybolmaktan sadece kusup devrilmeyi anlayan o kadar çok insan var ki...''

''Tamam üçbeş fazladan mutluluğumuz,havalara uçtuğumuz vardır.Ama bir okadarda fazladan hüznümüz oluyo be güzelim.''

''Ben seni kaç tane seviyorum biliyo musun?Üç tane,beş tane filan değil,sekiz tane...Ama yatık sekiz.''''...Birileri avucunuza kalbini bırakır,derin mavi bakmayı bilmiyorsanız,göremezsiniz.''

4 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Merhaba Mahmut,
Kitaplara bakınca Murat Yalçın'ı hiç okumadığımı düşündüm. Küçük İskender ve Murathan Mumgan'ı ise fena halde severim, takip ederim:)

Ayşe Kulin'in son kitaplarını hiç okumadım. Çok sık yazıyor ya ona yetişemiyorum galiba. Özlemeyi severim. Beklemedeyim:)

İyi okumalar size..

Mahmutun güncesi dedi ki...

Teşekkür ederim.
Daha önce Atilla Atalay'ın ''Delilerin Denizi'öyküsünden bahsetmiştiniz.İşte bu öykünün bulunduğu kitabın adını biliyorsanız ya da bir bilen olursa yazarsa memnun olurum.

Hayal Kahvem dedi ki...

Direkman Kalbin Böcüü'ğünü almanızı öneririm. Çünkü bu kitabının tamamı "hisli ve ciddi" öykülerinden oluşmuştur. Deliler Denizi bu kitabında vardır. Ve hastasıyım:)

Mahmutun güncesi dedi ki...

Teşekkür ederim.Haftasonu bahsedilen kitap 4 kitap arasına katılacak ve hemen okunmaya başlanacak.