6 Kasım 2012 Salı

''YOKUŞ AŞAĞI EMANETLER'' OYUNUNA DAİR...

                   ''YOKUŞ AŞAĞI EMANETLER'' OYUNUNA DAİR...
 





                 ''Yokuş Aşağı Emanetler'' oyunu, Altıdan Sonra’nın, Alman tiyatro topluluğu Lokstoff ile ortaklaşa gerçekleştirdikleri deneysel bir oyunu.3/kasım/2012 tarihinde oyun için İstiklal caddesi üzerinde gönül sokağının içinde ki ganyan bayisinin önünde buluştuk.Kimliklerimizi vererek oyun için gerekli olan kulaklıklarımızı aldık.Kulaklıktan gelen konuşmalar,İstiklal'de her zaman başımıza gelenleri başkaları yaşıyor diye düşünmeme sebep oldu.Konuşanları görmüyordum,oyunda başlamamıştı,cep telefonumla oynaşıyordum.Bu arada üç ünlü oyuncu da seyirci olarak geldiler;Aysenil Şamlıoğlu,Sevinç Erbulak,Çiçek Dilligil.Ayşenil Şamlıoğlu gibi büyük bir sanatçıyı görmek,beni nasıl heyecanlandırdı anlatamam.


                  Seyirciler olarak bayağı bir kalabalık oluşturduğumuz sırada,ortalıkta üstü başı kirli,hani birdenbire araya girip sizden birşeyler ister ya da laf söyleyip,gülüp geçer-gider insanlar olur ya,onlardan biri-bir kız çocuğu ''abi gel,gel hadi'' diye sesleniyordu.Bu arada ben,elimde cep telefonum twitter'den bu üç ünlü tiyatro oyuncusunun da bizlerle oyun izleyeceğini duyuruyorum.Çok önemli ya???Bana seslenen kim diye baktığımda,üstü başı kir içinde,elinde yine kirli bir çanta bulunan kız çocuğu,gülüyor ''hadi'' diyerek yukarıyı ısrarla gösteriyor.Ona doğru yürüyüp işaret ettiği yere bakarken,artık herkes yerini almaya başladı.Oyun başlamıştı.Yalnız burada şunu itiraf edeyim;eğer ki o kız çocuğunun ağzında mikrofon olmasaydı o oyuna dahil oyuncu olduğunu anlayamazdım.Seyirci toplanıyorken ki zamanda mikrofonsuz olması farklı bir lezzet katar diye düşünüyorum.Onunla birlikte seyirci de tam oyunun içine dahil olmuş olur.Acaba o kadar rahat seyircinin arasında dolaşabilir miydi?


                     Dudu,balkonda oturuyor ve her yemeğin hikayelerle pişmesinden bahsediyor.Yeni bir hikaye oluştururken benim ismimi soruyor ''Mahmut'' diyorum,bir başka seyircinin adını soruyor başlıyor hikayesini sesli olarak yazmaya.Bir eskimişlik,hüzün,üzüntü üzerine yapışmış sanki.Bu andan itibaren karekterleri,İstiklal’den Kumbaracı50′ye kadar hikayelerini dinleyerek, onların sahip oldukları anahtarları kendilerinden isteyen birine devretmek zorunda olduklarını görerek takip ettik.Burada Helga,içimi sızlattı.kağıtçı ''gardaş'' diyerekten konuşmaya başladığında kendimi Adana da sandım.Kendisi Adana'lı mı bilmiyorum ama şiveyi ve tavırları çok güzel yaptı.Eee tabii Adanalıyık.Palyaço'yu biletli-biletsiz seyircilerle izledik,çaresizliğine ortak olduk.Kibritçi kız,hep bizlerleydi,bayıldım.Anahtarcının hikayesi de diğerlerinden çok iyi değildi.Onu da dinledik.


                     Yolculuğun bitiminde karakterler Kumbaracı50′ye sığındılar ve kuşatıldılar-aşağıda polisler yukarıda helikopter..Bir bakıma bizler de onlarla birlikte sığınmış ve kuşatılmış olmadık mı?.O an onlar ne yaşıyorsa bizlerde yaşamış olmuyor muyduk?



 
                     Benim için güzel bir deneyim oldu.Sevdim.Başka oyunlarla da farklı deneyimler yaşamaya devam etmek isterim.İstiklal'in kalabalığı zaman zaman bize eşlik etti.Hatta oyunculara eşlik edenler bile oldu.Güzel görüntüler oluştu.Benim gibi dolaşarak tiyatro izlememişseniz değişik bir deneyim yaşamak ve güzel de zaman geçirmek istiyorsanız kaçırmayın.Kumbaracı50 ye bir uğrayın derim.



 
Altıdan Sonra Tiyatro&Lokstoff! Ortak Yapım

Yönetenler:Yaman Ömer Erzurumlu – Wilhelm Schneck
Teknik Sorumlu: İhsan Dehmen
Teknik Asistan: Onur Kiraz
Ses Tasarım: Onur Kahraman
Fotoğraflar: Erhan Yürük
Afiş Tasarımı: Alper San
Oyuncular: Gülşah Fırıncıoğlu, İsmail Sağır, Kathrin Hildebrand (konuk oyuncu), Selen Şeşen, Sinem Öcalır, Yaman Ömer Erzurumlu

Kumbaracı50
 
ADRES:
Kumbaracı Yokuşu
No:50 Kat: 2 Beyoğlu
212 243 50 51 (Gişe: Pazartesi – Cumartesi: 16:00 – 20:30)
532 255 55 80 (bilgi: Gülhan Kadim)
 
Biletler Biletix ve Kumbaracı50’de

Ulaşım

1)İstiklal caddesi üzerinde Taksim’den Tünel’e doğru giderken sol kolda Richmond Otel’den sonra, Kumbaracı Yokuşu’nu indiğinizde sol kolda kumbaracı50 tabelasını göreceksiniz.

2)Araçla; Taksim’den Odakule istikametine girdiğinizde Asmalımescit tarafına dönün, İstiklal caddesine çıktığınızda Kumbaracı yokuşuna girmiş olacaksınız.

3)Otopark: Aracınızı Tepebaşı TÜYAP kapalı otoparka, Minare Sokak üzerindeki otoparka veya Kumbaracı Yokuşu üzerindeki otoparka bırakabilirsiniz.

NOT:Birinci fotoğraf dışındaki tüm fotoğraflar bana aittir.Birinci fotoğrafı çekenin ismi yazmadığı için veremiyorum.




Hiç yorum yok: