16 Kasım 2012 Cuma

''ODA VE ADAM'' OYUNUNA DAİR...

                      ''ODA VE ADAM'' OYUNUNA DAİR...




                     11 Kasım günü bir tiyatro oyunundan çıkıp diğer oyuna yetişebilmek için koşturmaca,yetişememe telaşı,heyecan.Hele İstiklal'in o kalabalığını yararak Garajİstanbul'a varmak...Ama yetiştim.Yetiştim ya!

                     Bu oyunu izlemeyi çok arzuluyordum.Farklı bir oyun olduğunu duymuştum.Eveettt öyleydi.Oyunu sevdim,oyuncuları da.Engin Hepileri,sevdiğim bir sanatçıdır.Kendisini de oyunculuğunu da severim.Nergis Öztürk'ü ilk defa izledim ama Altın Portakal'dan hatırlıyorum.Velhasıl iki oyuncuya da TV ekranlarından aşinayız.

 
 
                     Bizler yerlerimize oturuyorken sahnede dolanan iki kişi...Sahne farklı,sade.Hiçbir şey yok gibi ama herşey var.Işıklandırma hoştu.Oyunun bir sahnesinde sahneye seyircilerin görüntüsünün düşmesi hoş bir kare oluşturdu.Fotoğraf çekebilseydim bu kısmı çekmek isterdim.Sahnede iki kişinin yaşadıklarını normalde sahneye görüntüsü verilmiş seyircilerin hemen hemen hepsi farklı farklı yaşamıştır.


                  Oyunda, kadın ve erkek yaşadıkları, hayal ettikleri, yaşamak istedikleri ve hatırladıkları arasında (hayata bakış açılarına göre) gidip gelirken,seyirciye de duyguları yaşatıyorlar.Komedi ve dram içiçe.


                      Oda ve Adam,es geçilmiş bir ilişkinin çatışmalarının, tutkularının, unutulmaz anlarının, yanlış anlamaların, kuruntuların, duygusallıkların tüm tanıdıklığı ve tüm sürprizleriyle karşımıza çıktığı bir oyun.

                      Esasında tek bir metin var.Kadın ve erkeğin sözleri aynı.Aynı sözleri farklı iki kişiden duymak sizi sıkmıyor.İkisininde anlatımı farklı.İki farklı karekter var ve farklı pencereden bakıyorlar.Her iki oyuncu,bunu çok güzel aktarıyor.Seyirci olarak bizlerde iki farklı açıdan olayları izlemiş oluyoruz.
 

                     Yeri geldi Nergis Öztürk (çoğunlukta) ve Engin Hepileri,seyircilerin arasında anlatımlarını sürdürdü.Nergis Öztürk'ün seyircilerin gözlerinin içine bakarak dansa daveti var ve daha neler neler.Yalnız gözlerinin çok güzel olduğunu söylemeden duramayacağım.Araya çekilen plastik perde güzel bir düşünce.Seyirciyi ortadan ikiye ayırıyor.Neden?Hadi biraz düşünün bakalım.
                    
                      Oda ve Adam, aynı ilişkiyi yaşamış,yaklaşık aynı şeyleri söylemiş günümüz kadın ve erkeğinin değişik bir anlatım şekli diye düşünüyorum.
 
                     Bence kaçırılmaması gerekli bir oyun.Diğer gösterim 25 kasımda bir yere not edin. http://garajistanbul.org/ sitesine girerek buradan da takip edebilirsiniz.
 
NOT1:
Fotoğraflar garajİstanbul ve internet sitelerinden alıntılanmıştır.
NOT2:
Bu tarz farklı oyunları,benim gibi tiyatro severler,bu bloğa rastladıklarında mesaj atarak bilgilendirsinler.
ODA VE ADAM

Yazan: Eric De Volder

Yöneten: Mesut Arslan

Dramaturji: Ata Ünal

Çeviri: Şaban Ol

Oyuncular: Nergis Öztürk, Engin Hepileri

Dekor ve Kostüm Tasarımı: Meryem Bayram

Ses ve Görüntü Tasarımı: Gürkan Mıhçı, Ozan Akıncı

Işık: Turan Tayar

Reji Asistanı: Deniz Elmas

Sahne Tasarım Asistanı: Nergis Gündoğdu

Prodüksiyon Sorumlusu Hakan Silahsızoğlu

Yapım: Mesut Arslan/Theater Onderhetvel, Belçika

Ortak Yapımcılar: Kunstenfestival 0090, Toneelhuis, Belçika.

Oyunun Süresi: 60 dakika (tek perde)

Garaj Istanbul

  • Tomtom Mahallesi,
    Yeni Çarşı Caddesi,
    Kaymakam Reşat Bey Sokak 11A,
    Beyoglu-Istanbul
    Telephone 0212 244 44 99

    e-mail: info@garajistanbul.org

    kroki

Hiç yorum yok: