21 Aralık 2012 Cuma

BİR 21 ARALIK KIYAMET GÜNÜ YAZISI

İÇİM ACIDI


Diyap Guler'in yaptığı resimleri ve yazdığı yazıları Facebook da beğeni ve hayranlıkla takip ederim.Paylaştığı kendi yaptığı resimle birlikte her zaman zevkle okunan bir yazı veya şiir ekler.17/Aralık/2012 Pazartesi günü paylaştığı resim ve yazısı üzerine içimden geçenler ve onun yanıtı aşağıda alıntıladığım gibidir...Hemen sonrasında ise kendi notlarımı yazdım.






Diyap Guler ;cok onceleri,hayal kurdugum yerlere kacip gitme istegi olurdu,ve bunu okadar cok yaptimki.....her seyi atip bir sirt cantsaiyla bas basa kalabilmek,ve tuy gibi hafiflemek,uyumak istegi sonra,ve, her seyi yeni goruyormus gibi bakabilme ozgurlugu icin.ozlemek icin hatirlamak icin gitmeye inanirdim.,ve, onlarca defa sevmedigim ama kurmasi zor olan odalari evlerdeki her seyi attim,ve yeniden kurdum zorlukla.oysa zamandir bunun yerine sadece re'sim yapiyorum,ve kendi icime dusuyorum,ne dusunuyorsam onu yapiyor ve empatiyle yasiyorum.ve yasami izliyorum insanlari,ayni seyi defalarca yapip anlamaya calisiyorum.sonucta hep bir koy sessizligi ve ucsuz bucaksiz bir manzara ve gokyuzunu dusunuyorum,koklerimi ve benim yasama atilis noktama donuyorum yeniden.ve bir agac kokune yaslanip gozlerimi yumup dinlenmek istiyorum,doganin muzigi esliginde.





Beğenmekten Vazgeç ·Yorum Yap· Gönderiyi Takip Etmeyi Bırak · Paylaş.Sen ve 10 kişi daha bunu beğendiniz.







Mahmut Mahmuty ;Hala bir sırt çantası evimin bir köşesinde durur.Defalarca değişik zamanlarda alıp başımı gitmeyi çok istemişimdir.Belki bir gün...Belki o gün gelmedi hâlâ...

Pazartesi, 21:29, mobil ile · Beğen · 1..







Diyap Guler ;sevgili mahmut mahmuty.sirt cantasinin oyle durmasi cok huzunludur,bir an once ilk etapta al ve cik soru sorma sirt cantalari nefret eder bundan.cunku onblara soru sorulmaz onlarla yasanir,ve dunyayi verseler doymayan gozumuze ve aklimiza ,o canta yeterli;bir omur icine sigacaknseylerle yasanir,zaten onun icn yapilmis ve bir arastirmaya gore bisiklet kadar onemli bir sey.kucuk bir cadir ve yemek yemek icin seylerin bile sigdigi sirtta tasinir bir kucuk ev.ve,turkiye yi boyle dolasmadigim icin cok uzgunum,oysa ne kadar guzel yerler var yuruyecek ve dolasacak.bence bir an once yapmalisin cunku yazilarinda elksik olan bu maceracilik ve kimsesizlik.yazacak ve dusundurecek cok sey cikacak karsina.sirt cantasi modaya karsi bir sey yani hep konforda ve hazirda yasamanin tersi.IYI TATILLER VE BIR AN ONCE DENE YADA SIRT CANTANI BIRINE HEDIYE ET YADA KALDIR AT....

Pazartesi, 21:38 · Beğenmekten Vazgeç · 2..






Mahmut Mahmuty ;Yanıtınızı zevkle okudum.Okurken içimin cızzz edişini hissettim.Hele son cümleniz...Beni darma duman etti.Oral Gönenç'in ''Bodrum'da Yeniden'' kitabını okurken de aynı şeyleri yaşamıştım.Defalarca kendime sormuştum neden yapamıyorum diye...Yokkk sırt çantası biraz daha ben de kalsın...

22 saat önce · Beğen..







Diyap Guler ;fransa daki elit filosof veya sanatcilarin bakis acisi cok ilgintir diger ulkelerdeki elitlere gore.hep en alttan bakabilmek yasama,yani kendini baglayan banal seylerden siyrilmak.buda bizim gibi ukeden gelenlere cok ters dusen bir sey yani hayal beklentileri sasirtan bir tarz oluyor cogu zaman.tabii bunu gibi degisik basarili sanatci var bayagi.ingiltereden ken loch.finlandiya dan aki karamusaki.tabii daha bayagi var. turk sinemasida cok begeniliyor bazi filimler.hatta milan kundera nin surgun veya kendini surgun eden sanatcilar icin bir kitabi vardi.yani insan bazan kendini surgun edebilmeli bence.sonucta kendinin dedigi seylere biraz yabancilasmasi iyi olur.cunku cok bana bir dunya ve insanlik yapilanmasina bir kac degisk acidan bakabilmeli insan.kendi disindaki dunyanin buyuklugu ve karmasasinda sasirabilmeli.ve kendini dunya ya sigmayan degil aslinda sahilde bir kum tanesi gorebilmeli bazan.belkide ilginc olan budur.bu yuzden olanaklar oldugunda veya yaratildiginda,ufak ufak denemek lazim.nerede oturdugunu bilmiyorum ama mutlaka yakin sehirler vardir gormedigin,bir iki geceligine gidip kalmak oylesine en azindan degisik ve ilginc olabilir sana gore.ben ne zaman batinin bu kaos ve bazan insani yildiran yasam biciminden usansam yada onlar gibi duyarsiz oldugumu hisetmeye baslasam,hemen fas 'a giderdim,ve iki uc hafta sehir sehir gezer cok ucuz otellerde kalirdim,ve dondugumde kafam cocuk senlikleri kadar rahat ve rengarenk olurdu.yani hep rahat ve sik olan yerlerin aldatici sicakligindan uzaklasmak icin.bodrumu bodrum yapanlar iste boyle insanlardi bence;son zamanlarda bodrum ustune okumasamda cok oncelerini okumustum;ve cok sevmistim.o insanlardaki yalnizlik mucadele ve insanca dusunceler icin.

16 saat önce · Beğenmekten Vazgeç · 1..


NOT1:Diyap Guler'in yazısı içimde bir köşede her zaman duran bir şeylere hareket verdi.Yapmak isteyip de yapamamak,içimin acıması,üzülmek,istemek,korkmak,cesaret...Gözyaşlarımın yanaklarımdan süzülmesi...Belki...Duygularımın sakin bir rüzgar gibi esiyorken fırtınaya,kasırgaya dönmesi...Bu kasırgayı her zaman dindirecek bir yol bulmadım mı?Bu seferde öyle olacak.Uzaklaşacağım buralardan.Tekrar sakin bir rüzgar esmeye başlayacak.Geleceğim yer yine burası...Olmamalıyken...Yine bir süre geçecek,yine fırtınalar esecek ama zaman aynı zaman olmayacak.Ben,ben de...



NOT2:Yukarıda ki yazılarla biraz daha tanırsınız beni.Korkak diyebilirsiniz.Değilim.Şundan emin olabilirsiniz,nasıl istiyorsam öyle yaşıyorum.Yaptıklarım için kimseye hesap vermem.Ama bunu da yapmalıyım,hissediyorum.Yapmadığım sürece de bir yanım eksik kalacak ve gözlerim açık gidecek.



NOT3:Evet alıp başımı gittim,kısa kaçışlar yaptım.Bunlar yetmiyor.Yapmak için belki cesaretim yok...Ama öyle değil.Diyap Guler'in de bahsettiği gibi belki rahatımdan olmak istemiyorum sanki.Aynı hayatsa ha burası ha başka yer ne farkeder.Oysa orada tekrar çaba olacak,herşeye yeniden başlanacak,koşuşturmaca...



NOT4:Alıntıladığım resim ve yazıları için Diyap Guler,bana kızmaz inşallah.

Hiç yorum yok: